پایان نامه های برتر کشور در حوزه هوافضا معرفی شدند

پایان‌نامه‌های برتر کشور در حوزه هوافضا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تقدیر شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد علوم و تحقیقات، پایان‌نامه‌های برتر حوزه هوافضا در سطح کشور، با حضور رئیس سازمان فضایی ایران، روسای انجمن حمل و نقل هوایی، انجمن هوافضای ایران، دانشکده هوافضای دانشگاه‌های صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر، معاون پژوهشی پژوهشگاه هوافضای ایران، رئیس دانشکده فنی و مهندسی و مدیرگروه هوافضای واحد علوم و تحقیقات و جمعی از دانشجویان این حوزه، مورد تقدیر قرار گرفتند.

بابک مظفری رئیس دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات گفت: هدف از برگزاری این همایش، تقدیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر پژوهش‌های حوزه هوافضای کشور و تقدیر از دو نفر از پیشکسوتان دانشگاه و صنعت حوزه هوافضای کشور بود.

محمدهمایون صدر رئیس انجمن هوافضای ایران نیز در این همایش با اشاره به دغدغه انجمن هوافضای ایران برای جوانگرایی، گفت: امروز انجمن هوافضای ایران نیازمند مسئولانی جوان است. از آنجا که این انجمن امکان ارائه کمک مالی ندارد، فعالیت اصلی خود را در راستای اشاعه صنعت هوافضای کشور با برگزاری همایش‌های گوناگون در طول سال قرار داده است.

وی افزود: اصلی‌ترین معیار انتخاب پایان‌نامه‌های برتر حوزه هوافضای کشور، کاربردی بودن آن است.

سیدحسن شفتی پیشکسوت عرصه هوانوردی و رئیس انجمن حمل و نقل هوایی ایران نیز در این همایش با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه صنعت هوا فضا گفت: صنعت هوافضای هر کشوری نه تنها در بعد اقتصادی بلکه در بعد قدرت بازدارندگی، جایگاه حائز اهمیتی دارد. اگر قدرت بازدارندگی کشور به صفر برسد، بدون شک آسیب‌پذیر خواهد شد.

همچنین سیدهادی محمودی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهیدبهشتی در این همایش با اشاره به تلاش این دانشکده برای راه‌اندازی رشته حقوق هوافضا گفت: فعالیت‌های هوافضا تابع مقررات و الزاماتی است، بنابراین تربیت متخصصان این حوزه محسوس است. در دانشکده حقوق دانشگاه شهیدبهشتی سعی بر آن است که برخی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به سوی حقوق هوافضا سوق داده شوند.

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران نیز در این همایش با بیان اینکه بدون شک در بخش فضایی، دانش خود را مدیون استادان و فعالان این حوزه هستیم، اظهار داشت: امروز ایران در صنعت هوافضا دارای جایگاه یازدهم دنیا و رتبه نخست منطقه است.

وی افزود: از آنجا که دنیا به سرعت به سوی شکوفایی عصر فضایی مانند کاربردهای فراوان اینترنت اشیاء گام برمی‌دارد، بنابراین نیازمند فعالیت هرچه بیشتر در این حوزه هستیم. امیدوارم بستر مناسبی برای آینده فعالیت دانشجویان هوافضا فراهم کنیم، چراکه بدون شک در آینده نزدیک صنعت هوافضا نقش مهمی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

همچنین در این مراسم از حسین بلندی و حسین پورفرزانه به عنوان پیشکسوتان دانشگاهی و صنعت هوافضا تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در این همایش در دو بخش کشوری و دانشگاهی از پایان‌نامه‌های برتر حوزه هوافضا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004147

وب گردی

وب گردی