پذیرش  روزانه 60 معتاد متجاهر در مرکز سروش/ظرفیت سروش 2000 نفر است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از پذیرش روزانه ۵۰ تا ۶۰ معتاد متجاهر در مرکز ترک اعتیاد سروش که به تازگی راه اندازی شده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار مسعود زاهدیان پیش از ظهر امروز در افتتاحیه مرکز نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر گفت: مرکز سروش در پی تلاش‌هایی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس مبارزه با مواد مخدر ساخته شده است.

وی افزود: از سه ماه قبل این مرکز آماده بهرهبرداری شده بود و تعدادی از معتادان متجاهر که در طرح‌های پلیس پایتخت از مناطق مختلف جمع آوری شده بودند نگهداری می‌شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به طرح‌های پلیس پایتخت در راستای جمع آوری معتادان در مناطق مختلف گفت: پلیس پایتخت عملیاتی را برای پاک سازی تهران به ویژه مناطق مولوی، شوش، هرندی و … از ابتدای بهمن ماه سال گذشته انجام داد و در این طرح‌ها تعداد زیادی از معتادان متجاهر جمع آوری شدند.

سردار زاهدیان تصریح کرد: در حال حاضر در این مرکز (مهر سروش) حدود ۶۵۰ نفر از افرادی که در طرح‌های پلیس پایتخت جمع آوری شده بودند پذیرش شدند و مراحل درمان و ترک اعتیاد آنها انجام می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به وضعیت مددجویان حاضر در این مرکز گفت: قدیمی ترین مددجویی که در این مرکز حضور دارند سه ماه سابقه حضور در اینجا را دارد روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ نفر در این مرکز پذیرش می‌شوند و کلاس‌هایی مانند روانکاوی و مشاوره هر روزه برای مددجویان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نسبت به روز اولی که مددجویان را در این مکان می بینم شرایط جسمانی بهتری دارند در بین افراد حاضر در این جمع فردی را داریم که مدرک دانشگاهی مهندسی دارد و تعدادی هنرمند هم در بین این مددجویان حضور دارند.

سردار زاهدیان گفت: کارگاه فلزی، ریخته گری، آهنگری، خیاطی و پرورش گیاهان تزئینی در این محل وجود دارد و به دنبال آن هستیم تا تعدادی کارگاه دیگر را برای اشتغال مددجویان در این مکان راه اندازی کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پایان یادآور شد: این مجموعه ظرفیت آن را دارد تا 2000 نفر (معتاد متجاهر) را پذیرش دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004153

وب گردی

وب گردی