کسب مقام سوم دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان در مسابقات ملی دیوار خاک مسلح ایران

در پنجمین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح ایران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان موفق به کسب مقام سوم شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد لاهیجان، حمید نیکویه سرپرست تیم دانشجویی انجمن عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهارداشت: مسابقات ملی دیوار خاک مسلح با حضور ۶۴ تیم از دانشگاه‌های معتبر سراسر کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

نیکویه با اشاره به ارزش دیوار خاک مسلح جهت جلوگیری از خرابی ها در مسیر شیب ها، گفت: دیوار خاک مسلح برای پایدارسازی ترانشه‌ها و شیب‌های خاکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن از اِلمان‌های مسلح‌کننده مانند تسمه‌های فلزی یا ژیوسنتیک استفاده می‌شود. این مسابقات در واقع مدلسازی نمونه کوچکی از همین دیوار‌هاست که در آن از المان‌های کاغذی به عنوان جایگزین استفاده می‌شود. کمترین وزن کاغذهای بکاررفته، عدم ریزش دیوار در برابر بارهای وارده و نحوه اجرا در این مسابقات دارای امتیاز است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار داشت: در این مسابقات که تحت نظر انجمن ژئوتکنیک ایران و برگرفته از آیین‌نامه مسابقات انجمن مهندسین آمریکا برگزار شد، دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در قالب تیم‌های چهارنفره با ساخت یک نمونه کوچک و شبیه‌سازی شده دیوار خاک مسلح با ابزار و تجهیزات ساده و در دسترس و با بهره‌گیری از دانسته‌های علمی خود ضمن ارائه گزارش کار علمی و محاسباتی، در دو مرحله مقدماتی و نهایی به رقابت پرداختند.

وی تأکید کرد: انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان موفق به کسب مقام سوم مسابقات ملی دیوار خاک مسلح ایران شد. مقام‌های اول و دوم به دانشگاه گیلان و دانشکده فنی شرق گیلان تعلق گرفت، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه آزاد اسلامی زنجان نیز به مقام چهارم و پنجم دست یافتند.

مجید قاسمی، سجاد فلاح زحمتکش، بهروز کاظمی ابدی، علی علیزاده ثابت، فاطمه باباپور، مریم هدایت صفا، علیرضا چایکار و پوریا کیانی به سرپرستی حمید نیکویه اعضای تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004155

وب گردی

وب گردی