همایش ملی فرهنگ، زبان و زیست بوم مازندران برگزار شد

اولین همایش ملی فرهنگ، زبان و زیست بوم مازندران با حضور مسئولان استانی، دانشگاهی و شهرستان در دانشگاه مازندران برگزارشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل ازدانشگاه مازندران، یحیی طالبی رستمی سرپرست دانشگاه مازندران در همایش همایش ملی فرهنگ، زبان و زیست بوم مازندران اظهار داشت: دانشگاه، مسئول تربیت نیروی خلاق، کارآمد و متخصص و تحویل مدیر توانمند به جامعه است.
وی با بیان اینکه امیدوارم تا شرکت‌کنندگان دراین همایش، با ارائه مقاله‌های کاربردی بتوانند دستاوردهای خود را به دیگران ارائه کنند و این محیط، فضای مناسبی جهت تبادل نظر باشد، گفت: دانشگاه مازندران بالغ بر ۱۲ هزار دانشجو و ۳۸۵ عضو هیئت علمی را در خود جای داده است و به عنوان دانشگاه معین در مازندران، از قابلیت‌های خوبی برخوردار است که باید از این توانایی‌ها در جهت حل مشکل و چالش‌های سطح استان نهایت استفاده را ببریم.
طالبی با تاکید بر اینکه مسئولیت دانشگاه در قبال جامعه را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد، ادامه داد: بخش اول این است که دانشگاه مسئول تربیت نیروی خلاق، کارآمد و متخصص و تحویل مدیر توانمند به جامعه خواهد بود و بخش دوم، نحوه ارتباط دانشگاه با جامعه است. شاکله این کار در جهت ارتباط صحیح با جامعه، به سه ضلع یک مثلث وابسته خواهد بود. ضلع اول دانشگاه، ضلع دوم، صنعت و ضلع سوم دستگاه اجرایی دولتی.
سرپرست دانشگاه مازندران در ادامه با بیان اینکه قطعاً دانشگاه مازندران می‌تواند در زمینه‌های متفاوت از جمله گردشگری، زیست محیطی و فرهنگ و زبان فارسی به منطقه، استان و کشور کمک‌های زیادی داشته باشد، خاطرنشان کرد: دانشگاه می‌تواند این توانمندی‌ها را در جامعه بروز و نشان دهد. مطمئناً ما با همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم کمک‌های خوبی به جامعه داشته باشیم.
طالبی در پایان اظهار امیدواری کرد: این همایش، فرصت مناسبی باشد برای تبادل مسایل علمی و فرهنگی زبان استان مازندران و به فضل الهی، خروجی این همایش، کمک حال چالش‌های استان و دانشگاه مازندران باشد.

کد خبر: 1004162

وب گردی

وب گردی