تشکیل کارگروه‌های تخصصی در دانشگاه‌‌ها برای رفع نیازهای جامعه/ نتایج پژوهش‌های دانشگاهی برای دولت ارسال شده است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، گفت: کارگروه‌های تخصصی در راستای نیازهای جامعه و دولت نیز در دانشگاه ها ایجاد شده است. در این کارگروه ها‌، دانشگاه‌های معین استان‌ها و دانشگاه‌های تهران حضور دارند.

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آخرین فعالیت های 13 دانشگاه کشور برای رفع مشکلات زیست محیطی اظهار کرد: در سال گذشته 13 دانشگاه کشور با یکدیگر کنسرسیوم پژوهشی و فناوری تشکیل دادند تا این دانشگاه‌ها در راستای رفع مشکلات زیست محیطی کشور مشارکت داشته باشند. از جمله این دانشگاه‌ها می توان به دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، شیراز، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، علم و صنعت، تبریز، علامه طباطبایی، اصفهان، فردوسی مشهد و تربیت مدرس اشاره کرد.

وی ادامه داد: این کمیسیون در حال حاضر به فعالیت ‌های خود در راستای رفع مشکلات زیست محیطی ادامه می‌دهد. در اول دی ماه سال گذشته، میان وزارت علوم و سازمان محیط زیست 2 تفاهم نامه همکاری منعقد شد که در حال حاضر این 2 پروژه در حال پیشروی است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: از طرف دیگر کارگروه های تخصصی در راستای نیازهای جامعه و دولت نیز در دانشگاه ها ایجاد شده است. در این کارگروه ها‌، دانشگاه‌های معین استان‌ها و دانشگاه‌های تهران حضور دارند و در قالب کارگروه هایی که به صورت شبکه ایجاد شده است، به فعالیت می‌پردازند.

وی اظهار کرد: این کارگروه‌ها در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت هستند که از جمله آن می توان به اقتصاد کلان، حقوق شهروندی، مباحث مرتبط با امور مالی و مباحث اقتصادی،‌ مشکلات اجتماعی و غیره اشاره کرد. مباحث مختلف که پیش تر به آن اشاره شد، در این کارگروه‌ها بررسی و پژوهش های لازم در این راستا انجام شد که نتایج آن در قالب گزارش برای دولت ارسال شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004184

وب گردی

وب گردی