"کانون ارتباط سازنده خانواده و دانشگاه" در واحد تهران شمال راه اندازی شد

در مراسمی که روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور دانشجویان فعال فرهنگی واحد، اولیای آنها و مسئولین واحد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد، “کانون ارتباط سازنده خانواده و دانشگاه” رسما شروع به کار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، حمیدرضا خالدی، رئیس این واحد دانشگاهی، در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های واحد تهران شمال و خدمات آموزشی و رفاهی ارائه شده به دانشجویان، از اینکه در دانشگاهها تعامل و همکاری خانواده و دانشگاه کم است، اظهار تاسف کرد و خطاب به اولیای دانشجویان گفت: ما و دوستانمان در دانشگاه باور داریم که بدون تعامل و ارتباط سازنده با شما نمی توانیم آنگونه که شایسته است به هدف مشترکمان که همانا بلوغ علمی، تربیتی و تجربی فرزندان شماست، برسیم.

خالدی رئیس واحد تهران شمال، راه اندازی کانون ارتباط خانواده و دانشگاه را پاسخ به دو دغدغه مهم و مشترک خانواده ها و دانشگاه خواند و گفت: یکی از این دغدغه ها این است که در کنار درس و آموزش، ظرفیت ها و توانمندی های دانشجویان شکوفا شود و دغدغه دیگر همه ما این است که فرزندان و دانشجویانمان تا حد ممکن از آسیب های فراوان موجود در جامعه کنونی مصون بمانند.

وی افزود: ما طالب ارتباط میانبر با شما نیستیم بلکه معتقدیم دانشجویان، اولیاء و مسئولین دانشگاه سه ضلع مثلث تکامل دانشجو هستند و باید در کنار هم و به کمک هم تلاش کنیم تا با شکوفا کردن توانمندی ها و قابلیت های تخصصی و تربیتی فرزندان کوشا، ساعی و بااستعداد شما، جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت پیش ببریم. در این راستا راه اندازی مرکز مشاوره واحد تهران شمال با ارائه 14 خدمت مشاوره ای شغلی، تحصیلی، روانشناسی، دینی، ازدواج همچنین مرکز مهارت آموزی برای آموزش مهارت های کاری و شغلی مرتبط با رشته های تحصیلی دانشجویان که آنان را برای ورود به بازار کار آماده تر و با تجربه تر می کند، از جمله اقدامات دانشگاه برای رشد و شکوفایی توانمندی ها و استعدادهای دانشجویان این واحد است.

خالدی ادامه داد: از اولیای دانشجویان تقاضا داریم که ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کنند و از طریق درگاه "کانون ارتباط سازنده خانواده و دانشگاه" که در صفحه اصلی پورتال رسمی این واحد دانشگاهی تعبیه شده است، نظرات، پیشنهادها، ایده ها و انتقادات خود را به مسئولین واحد منعکس نمایند.

پیش از سخنان خالدی، امان الله پیشوا، معاون دانشجویی فرهنگی واحد تهران شمال گزارشی از اقدامات این معاونت و عملکرد دانشجویان این واحد در قالب هسته های فرهیختگان جوان پرداخت و همکاری خانواده ها و دانشگاه را باعث ایجاد انگیزه بیشتر، افزایش روحیه نشاط و مشارکت و نوآوری در دانشجویان دانست.

در این مراسم همچنین دو نفر از اولیای دانشجویان به نمایندگی از سایر اولیاء به بیان دیدگاه ها و ارائه پیشنهادهایی در راستای تعامل سازنده دانشگاه و خانواده ها پرداختند و استمرار چنین جلساتی را برای نتیجه بخش بودن این فعالیت ها ضروری خواندند.

کد خبر: 1004188

وب گردی

وب گردی