آمریکا بعد از نفت به سراغ محدودتر کردن معاملات دلاری ایران می‌رود

یک رسانه غربی از تصمیم آمریکا برای محدودتر کردن معاملات دلاری ایران بعد از اقدامات واشنگتن در خصوص تحریم نفتی تهران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی از برنامه بعدی دولت آمریکا برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران از طریق محدودتر کردن معاملات دلاری این کشور خبر داده است.

این روزنامه به نقل از چند مقام دولت آمریکا نوشته که گام بعدی در این راه، محدودتر کردن معاملات دلاری ایران - مخصوصاً برای صادرات محصولات پتروشیمی و کالاهای دیگر - خواهد بود.

به گزارش این روزنامه، وزارت دارایی آمریکا می‌خواهد جلوی معاملات دلاری ایران با بازارهای آسیا را بگیرد.

آمریکا برای این منظور شرکت‌ها و مؤسسات مالی را که با جمهوری اسلامی ایران معامله می‌کنند هدف قرار خواهد داد تا بدین ترتیب تجارت‌های سودآوری را که ارز دولتی عاید ایران می‌کند، قطع کند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال یکی از معاونان وزارت دارایی آمریکا یک ماه پیش به جنوب آسیا سفر کرده و به کشورهایی همچون مالزی، سنگاپور و هند هشدار داده است که ایالات متحده قصد دارد محدودیت‌هایی در داد و ستدهای دلاری ایران با این کشورها به وجود آورد.

بی بی سی نیز با مخابره این خبر می‌نویسد: مقامات آمریکایی می‌گویند محصولات پتروشیمی پس از فروش نفت خام، دومین منبع درآمد دلاری ایران است. به همین خاطر آمریکا در تلاش است تا در این دور از فشارها، تمرکز خود را بر محصولات پتروشیمی بگذارد.

آمریکا به دنبال آن است شرکت‌هایی را که در آسیا با واسطه با صنعت پتروشیمی ایران تجارت می‌‎کنند، هدف قرار دهد.

وال استریت به نقل از یک مقام عراقی گزارش داده است که عراق حتی برای توقف واردات قطعات خودرو از ایران هم تحت فشار ایالات متحده قرار دارد.

آمریکا عملیات شرکت‌های پوششی در عراق و ترکیه و امارات را نیز تحت نظر قرار داده است.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1004200

وب گردی

وب گردی