حوزه گردشگری باید به جریان عمومی تبدیل شود/ هزینه اشتغال زایی صنعت گردشگری، ۴۰ درصد پایین تر از سایر حوزه هاست

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در سومین جشنواره خوراک گفت: حوزه گردشگری نیاز به حضور بخش های مختلف دارد. ما این اراده ملی را هنوز نداریم و باید گردشگری را تبدیل به جریان عمومی کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در سومین جشنواره خوراک با تأکید بر این که این جلسات هم علمی و هم مهارتی است، اظهار کرد: گردشگری از بُعد اقتصادی می تواند بخش مهمی از مشکلات کشور ما را حل کند.

وی افزود: صنعت گردشگری تأثیرات مستقیم و غیرمستقیمی دارد، از بعد اجتماعی با توجه به اینکه گردشگری اصطلاحا صنعت کسب و کار کوچک و متوسط است، معمولا میزان هزینه آن در اشتغال آفرینی به نسبت سایر حوزه ها 40 درصد پایین تر است. ویژگی دیگر شغل ها و کسب و کارهایی که در حوزه گردشگری ایجاد می شود مانند یک شبکه مویرگی است که کل روستاها و شهرها را درگیر می کند و به واسطه گستردگی مشاغل، توزیع عادلانه ثروت ها را به دنبال دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: گردشگری بحث نشاط آوری هم دارد، یعنی گردشگری این خاصیت را داراست که برای جامعه ایجاد شعف و حال خوب کند که امروزه اهمیت زیادی دارد. گردشگری از نظر اقتصادی به ازای هر گردشگر 875 دلار که عدد قابل توجهی است، وارد کشور می کند.

تیموری خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری نیاز به حضور بخش های مختلف دارد. ما این اراده ملی را هنوز نداریم و باید گردشگری را تبدیل به جریان عمومی کنیم. به ازای هر گردشگر که وارد یک مقصد می شود 11 شغل ایجاد می شود؛ پذیرایی، هتلداری، حمل و نقل، سوغات، خوراک و غیره.

وی در پایان گفت: گردشگری یک صنعت بین المللی است، یعنی ما با فرهنگ های مختلف، ذائقه های مختلف و آداب و رسوم مختلف سر و کار داریم و باید الزامات بین المللی را بپذیریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004215

وب گردی

وب گردی