استفاده از فناوری های جدید برای تناسب اندام بهتر

امروزه فناوری های جدید وارد بخش سلامتی و تناسب اندام نیز شده و هم اکنون تجهیزات و نرم افزارهای زیادی برای این منظور تولید شده تا مردم بتوانند با استفاده از آنها از سلامت جسم خود مراقبت نمایند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی آمریکایی «اینترستینگ اینجینیرینگ» در مقاله ای به بررسی فناوری هایی پرداخته که می توانند کاربران خود را برای داشتن آمادگی جسمانی بهتر و یک زندگی سالم کمک نموده و قابلیت استفاده از آنها در هر مکان و زمانی فراهم است.

در این گزارش می خوانیم: امروزه داستان های مختلف بسیاری در خصوص تاثیرات منفی عدم اشتغال به فعالیت های ورزشی در اینترنت دیده می شود، به طور مثال پایگاه اینترنتی «مداسکیپ» اعلام کرد حداقل 30 دقیقه فعالیت ورزشی در روز خطر مرگ زود هنگام در انسان را کاهش می دهد.

این دست توصیه ها به افزایش خرید دستگاه های تناسب اندام مانند فیت بیت و ساعت اپل منجر شده است. این دستگاه ها تناسب اندام را بر اساس برخی آیتم های فعالیت ورزشی کاربر ارزیابی کرده و هنگامی که اهداف مورد نظر محقق شود به کاربر خود اطلاع می دهد.

همچنین شرکت جوبون دستبند آپ 24 را تولید کرده است که وقتی شما بر روی تختخواب در حال خوردن چیزی هستید پیام هایی به گوشی تلفن همراه هوشمند شما ارسال کرده و شما را به انجام فعالیت های ورزشی تشویق می کند.

در واقع این تجهیزات متصل به اینترنت باعث تقویت روحیه رقابت میان کاربران می شود، به عنوان مثال شما می توانید نتایجی را که به آن دست یافته اید با دیگر افرادی که از فیت بیت یا آپ 24 استفاده می کنند مقایسه کنید.

در همین رابطه شرکت فیت بیت اعلام کرده است کاربرانی که در استفاده از این ویژگی با دیگر دوستان خود مشارکت می کنند 27 درصد بیشتر از افرادی که به تنهایی وزرش می کنند فعالیت های جسمی دارند.

شرکت فیت بیت اعلام کرده است هر کسی که به لیست این خدمت اضافه می شود منجر به افزوده شدن 750 قدم پیاده روی به فعالیت های جسمانی روزانه وی شده است. شرکت جوبون نیز در این خصوص تاکید کرد مشارکت در فعالیت های ورزشی با افراد شرکت کننده در این گروه ها باعث افزایش 10 مایلی پیاده روی در افراد گروه می شود. چنانچه دستبند جوبون آپ 24 با ارسال پیام هایی زمان خوابیدن را به شما یادآوری می کند و زمانی که از خواب بیدار می شوید با نور لامپ های فیلیپس هیو موجود در آن فعال شده و در صورتی که دستگاه قهوه جوش شما به اینترنت متصل باشد شروع به آماده سازی قهوه صبحگاهی شما می نماید.

ساعت «گارمین فوررانر 220» که قیمت آن به 250 دلار می رسد به سامانه مکان یاب جهانی متصل بوده و می تواند سرعت و مسافتی را که دوندگان طی می کنند مشخص نماید و با خرید یکی دیگر از تحهیزات این شرکت و نصب آن بر روی سینه و اتصال آن با این ساعت می توانید میانگین ضربان قلب خود را اندازه گیری نمایید. علاوه بر این دستگاه « Basis Carbon Steel Edition review» که قیمت آن 199 دلار است به شما کمک می کند تا به تدریج برای ایجاد عادت هایی جدید مانند پیاده روی اقدام کنید. این دستگاه دارای حسگرهایی است که دور مچ دست قرار گرفته و میانگین ضربان قلب، تعرق و درجه حرارت بدن شما را ثبت می کند.

همچنین نرم افزارهایی وجود دارند که به شما برای تناسب اندام و آمادگی جسمانی کمک می کنند، مانند نرم افزار «مای فینتس پال» که برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس وجود دارد. این نرم افزار با اسکن بارکدهای موجود بر روی غذاها و پس از ارتباط با پایگاه داده شرکت سازنده این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با اطلاع از کالری موجود در این غذاها رژیم غذایی خود را دنبال کنید.

علاوه بر آن نرم افزار « fitocracy» که برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس و با الهام از بازی هایی چون « World of Warcraft» ساخته شده است فعالیت های ورزشی را لذت بخش می کند، در این نرم افزار شما با انجام تمرینات ورزشی مطلوب نرم افزار می توانید امتیاز گرفته و به مراحل بعد بروید. «استروا» دیگر نرم افزاری قابل نصب بر روی گوشی های هوشمند است که با آن می توان تمرینات ورزشی و تناسب اندام را ثبت و پیگیری کرد، شما می توانید با استفاده از این نرم افزار نتایج فعالیت های خود را با دیگر کاربران عضو در آن مقایسه کنید.

بسیاری از ما 6 ماه پس از خرید و استفاده از این گونه تجهیزات یا نرم افزارها احساس خستگی کرده و آنها را رها می کنیم. بنابراین بسیار مهم است که در هنگام خرید آنها به ویژه دستگاه های بعضاً گران قیمت در این عرصه دقت لازم را داشته باشیم تا پس از مدتی با خستگی از آنها تناسب اندام و سلامتی خود را به فراموشی نسپاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004220

وب گردی

وب گردی