بازنشستگی استادان در اوج پختگی، به عرصه آموزشی آسیب می زند

استاد‌ علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی‌ تهران در مراسم تجلیل از خدمات دکتر شانه چی عضو هیأت علمی واحد مشهد از بازنشستگی استادانی در اوج پختگی انتقاد کرد و گفت: ‌مطمئنم اگر استاد شانه‌چی در مرکز بود همه استاد‌ها او را روی چشم می‌‌گذاشتند. باید از کسی که می‌‌تواند نقشی ارتقا‌دهنده داشته باشد حفاظت کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، مجتبی زاهدیان، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی و زبانهای خارجه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از اساتید و دانشگاهیان در سالن اجتماعات دانشکده حقوق علوم سیاسی و زبانهای خارجه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، با تاکید بر اینکه هر نظامی‌ به علم و دانش احترام گذاشته به پیشرفت دست‌ یافته است، به آموزه‌‌های دینی دراین باره اشاره کرد.
وی رتبه تقدیر از جایگاه معلم و استاد را ضعیف دانست و افزود: علت پیشرفت جوامع توسعه یافته تکریم و قدرشناسی ا‌هالی علم است.
زاهدیان در خصوص مراسم قدردانی و تکریم مقام معلم و استاد درباره مدیرشانه‌‌چی گفت‌: بسیاری از دانشجویان دوره‌ تحصیلات تکمیلی ابراز کرد‌ه‌‌اند که به لحاظ سیاسی هم‌سو با مواضع شانه‌‌چی نیستند اما به علت حضور این استاد متواضع و توانمند در دانشگاه مشهد، زیر نظر او علم‌اندوزی می‌‌کنند.
وی با بیان اینکه مدیرشانه‌‌چی یک چهره ملی است، بی‌بهره بودن دانشگاه از این استاد علوم سیاسی را بعد از بازنشستگی خسران دانشگاه و دانشجویان دانست و تاکید کرد: تلاش داریم از وجود این استاد بعد از این دوره بهره ببریم.
علی‌اکبر امینی، استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی‌ تهران در ادامه این مراسم گفت: این استاد توانسته است جایگاهی انکار نشدنی در مدارج علمی‌ به دست بیاورد که به نظرم مدیرشانه‌‌چی یک حقیقت‌پژوه، مستقل در رأی و پایبند به اصلاح است.
ابراهیم متقی، استاد‌ علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی‌ تهران دیگر سخنران این مراسم بود که از بازنشستگی استادانی که در اوج پختگی بازنشسته می‌‌شوند انتقاد کرد و گفت: ‌مطمئنم اگر استاد شانه‌چی در مرکز بود همه استاد‌ها او را روی چشم می‌‌گذاشتند. باید از کسی که می‌‌تواند نقشی ارتقا‌دهنده داشته باشد حفاظت کنیم.



مجتبی مقصودی دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران، هم در ادامه از تلاش‌‌های ماندگار مدیرشانه‌‌چی برای حضار در جلسه سخن گفت و افزود: دکتر شانه چی با وجود همه مشغله‌هایش، ارتباطش را با مرکز قطع نکرد و همواره سعی می‌‌کرد در جریان علم و به‌روز باشد.
وی اظهارداشت: فعالیت‌‌های مدیرشانه‌‌چی موجب شد انجمن علوم سیاسی ایران راه‌اندازی شود و امروز می‌‌توان ادعا کرد این انجمن از همه دپارتمان‌‌های سراسر ایران فراتر رفته ‌است.
دراین مراسم تقوی رئیس انجمن علوم سیاسی ایران شعبه خراسان و گازرانی نائب رئیس انجمن علوم سیاسی ایران شعبه خراسان و عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درباره خدمات ارزنده و شایستگی های این استاد به بیان مطالبی پرداختند. حمید احمدی، استاد‌تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران هم به این مراسم پیامی ارسال کرد.
محسن مدیر شانه چی در خاتمه این مراسم ضمن قدردانی گفت: کاری برای جامعه‌‌ام نکرده‌‌ام و اگر کتابی نوشته‌‌ام که موفق شده، از بازخورد مباحثه با همکاران و دانشجویان بوده است.
وی با بیان اینکه همیشه خود را دانشجو می‌ دانم، تاکید کرد: همین درس‌‌های اولیه علوم سیاسی را که در کلاس گفته ‌می‌‌شود نتوانستیم در جامعه پیاده کنیم و نتوانستیم این دروس را به گونه‌‌ای تبیین کنیم که در جامعه اثرگذار باشد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار داشت: بر خلاف گفته معلم اول، ارسطو، و معلم دوم، فارابی، که سیاست را بالاترین علم می‌‌دانند، من معتقدم هر علمی‌ برای خودش جایگاهی دارد و اگر این‌طور نبود اصلا به وجود نمی‌‌آمد.
مراسم فوق که به همت دانشکده حقوق، علوم سیاسی و زبانهای خارجه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با مشارکت دانشگاه فردوسی، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و انجمن مفاخر کشور برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به دکتر شانه چی پایان یافت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004230

وب گردی

وب گردی