تهران رتبه اول  بزهکاری و جرم و جنایت را دارد

وزیر کشور گفت: تهران با ۱۱ میلیون جمعیت، رتبه یک بزهکاری و جرم و جنایت را دارد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در یکصد و شانزدهمین شورای اجتماعی کشور با اشاره به موضوع حاشیه نشینی اظهار داشت: موضوع حاشیه نشینی خارج از نوع تحلیل یا ریشه‌یابی، یک واقعیتی است که ما با آن مواجه هستیم.

وی افزود: یک نگاه به پدیده حاشیه نشینی، کمک کردن و در اختیار قرار دادن امکانات است که ایراد این نوع نگاه این است که سیل مهاجران به مناطق حاشیه نشین افزایش پیدا می‌کند، پس در نتیجه این نگاه، نگاه خوبی نیست.

وزیر کشور تصریح کرد: این واقعیت ناشی از مجموعه اقداماتی است که در کشور انجام شده و این خروجی رفتارهای غلط ما است.

وی ادامه داد: چه بخواهیم، چه نخواهیم افرادی که در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند همنوعان ما و بالطبع انسان هستند و حق دارند با شرایط خوبی در این کشور زندگی کنند، پس در نهایت ما باید به فکر هر چه بهتر شدن شرایط مناطق حاشیه نشین برای زندگی هم‌وطنانمان باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اقداماتی که باید به صورت فوری در مناطق حاشیه نشینی انجام شود، گفت: ما باید اقدامات و خدماتی از قبیل آموزش و پرورش، بهداشت، محیط زیست سالم را به صورت فوری برای مناطق حاشیه نشین ایجاد کنیم و بعد از آن اقدامات دیگری را به صورت طبقه بندی شده برای آنها انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم تکلیفمان را از همشهریانی که در مناطق حاشیه نشین زندگی می‌کنند، برداریم و آنها را قضاوت کنیم.

وزیر کشور با اشاره به علت و معلول پدیده حاشیه نشینی گفت: ما کاملاً آگاه هستیم که مهاجرت سبب می‌شود تا بر تعداد افرادی که در مناطق حاشیه نشین زندگی می‌کنند، اضافه شود اما باید اقدامات ما به نوعی باشد که ما یک گام قبل از مهاجرت داشته باشیم، یعنی اقداماتی را انجام دهیم که قبل از اینکه مهاجرت بخواهد شکل بگیرد، ما از آن جلوگیری کرده باشیم.

رحمانی فضلی گفت: تهران با ۱۰ الی ۱۱ میلیون جمعیت رتبه یک بزهکاری و جرم و جنایت دارد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1004250

وب گردی

وب گردی