تاسیس مدرسه عالی مهارتی در حوزه بازار سرمایه در دانشگاه آزاد مشهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و واحد مشهد از تاسیس مدرسه عالی مهارت در حوزه بازار سرمایه در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در همایش «تحلیل بازار سرمایه و نقش آن در رونق تولید» که در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، برگزار شد، گفت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها ارتباط با جامعه و حل مسائل آن است، با نگاهی به پیشینه تاریخی مراکز علمی، می بینید مراکز عملی همواره در صدد حل مسائل جامعه بودند.
وی با تاکید براینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی همواره در بطن جامعه بودند، افزود: استادان نیز همواره با توده مردم سر و کار داشتند و برای حل مسائل آنها می کوشیدند.
علی سروری مجد اظهار داشت: از این رو اگر دانشگاه‌ها از حل مسائل جامعه فاصله گیرند، فارغ التحصیلان آن کارایی لازم را نخواهند داشت.
رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه صِرف کسب مدرک دانشگاهی، کار و اشتغال ایجاد نمی شود، ادامه داد: از این رو دانشگاه آزاد اسلامی در پی رسالت خویش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارامد «مدارس عالی مهارت» را تاسیس می کند.
وی با بیان اینکه امروز دغدغه خانواده‌ها اشتغال فرزندانشان است، اظهار داشت: اگر فارغ التحصیلان دانشگاه مهارت داشته باشند با مشکل اشتغال مواجه نخواهند شد.
سروری مجد ادامه داد: یکی از مدارس عالی مهارت مدرسه «حقوق و امور قضایی» است که فارغ التحصیلان کارشناسی به بالا می‌توانند در این مدارس شرکت کنند و دوره‌های 60 روز به‌بالا را بگذرانند و از نزدیک با قوه قضاییه آشنا شوند.
وی از راه اندازی مدرسه عالی «بازار سرمایه » دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دراین همایش خبر داد و گفت: این مدرسه به دنبال کاربردی کردن علم مالی ، اشتغال زایی موثر، جذاب نمودن علم مالی و سرمایه گذاری، مهارت افزایی فارغ التحصیلان و صاحبان صنایع در حوزه مالی کشور و غیره است.
علی سعیدی نایب رئیس سابق هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه این همایش گفت: رونق تولید به‌نوعی رونق بازار سرمایه است و بدون رونق تولید، رونق بازار سرمایه محقق نخواهد شد.
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ومشهد افزود: در شرایطی که جامعه نیازمند ‌‌افزایش سطح تولید باشد، نیاز به‌سرمایه در گردش هم وجود دارد.
وی یکی از فعالیت‌های بازار مالی را ایجاد سرمایه برای شرکت‌ها دانست و گفت: تامین مالی و مدیریت دارایی از جمله راهکارهای چالش‌های موجود در بازار سرمایه است.
محمد فطانت مشاور وزیر اقتصاد و دارایی دیگر سخنران این همایش درادامه عنوان کرد: ‌دستیابی به‌تجهیز منابع برای سرمایه گذاری و جهت دهی برای رسیدن به‌رونق تولید، مایه اقتدار هر کشوری در دنیا است.
وی مهم‌ترین نکته در این بازار را منابع مالی دانست و ادامه داد: یکی از ابرازهای مهم کشورهایی که در دنیا دارای اقتدار برتر هستند این است که توانستند پول‌های خُرد نزد مردم را جمع کنند.
فطانت با بیان اینکه ما باید بتوانیم منابع را با کارآفرینی بالا تجهیز کنیم؛ تاکید کرد: بازار سرمایه در ایران دارای سه مؤلفه جوانان خلاق و پویا، شفافیت در سیستم بازار سرمایه نسبت به دیگر بخش‌های اقتصادی کشور و تدوین کامل با موازین شرع است.
وی با بیان اینکه این سه مولفه منجر به‌ایجاد انگیزه در بازار می‌شود؛ اظهار داشت: تاسیس مدرسه‌ای تحت عنوان «مدرسه مهارت»، گامی برای دانش افزایی و شناخت ابزارها و شناخت سرمایه گذاری خواهد بود.
فطانت با اشاره به اینکه بازار سرمایه، بازاری تخصصی است که چنانچه فردی که وارد این بازار می‌شود دانش کافی نداشته باشد به‌طور حتم با مشکل مواجه خواهد شد، افزود: بازار ما با مشکلات بسیاری از جمله بحران و نوسانات ارز و غیره روبرو است.
مشاور وزیر اقتصاد در رابطه با بازار بورس در سال‌جاری اظهارداشت: شرکت‌هایی که صادرات محور و تحت تاثیر نوسانات ارز قرار می‌گیرند، از پر بازده‌ترین شرکت‌ها در بازار بورس و اوراق بهادار خواهند بود.
گفتنی است: ارائه پنل تخصصی تحلیل بازار سرمایه از برنامه های دیگر این همایش بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004266

وب گردی

وب گردی