تولید قیر خودترمیم با کمک توانمندی‌های داخلی

صنعتگران داخلی توانستند با استفاده از دانش بومی برای نخستین بار قیری با خاصیت خود تعمیری و خود ترمیمی تولید کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، « علی قنبری » مدیرعامل یک واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری همدان درباره تولید قیر خود ترمیم کننده گفت : با توجه به آسیب پذیری آسفالت های خیابان ها و بزرگراه ها ما توانستیم با به کارگیری دانش بومی در کشور برای نخستین بار قیر خود ترمیم شونده تولید کنیم .

وی در ادامه گفت: ما توانستیم با انجام یک سری فرآیندهای فناورانه ، قیر خالص را تغییر داده و قیری با خاصیت خودتعمیری و خودترمیمی تولید کنیم که این محصول عمری چند برابر نمونه خالص دارد .

قنبری با اشاره به این موضوع که برای تولید انبوه این محصول نیاز به حمایت دارد گفت: برای این محصول فناور تقاضا از کشورهای خارجی وجود دارد ولی ما در نظر داریم تا بتوانیم این محصول را در کشور به تولید انبوه برسانیم .

مدیرعامل این واحد فناور اظهار کرد: مقاومت در برابر ترک خوردگی ، بهبود خواص رئولوژیکی و خواص فیزیکی ، مقاومت در برابر آسیب های رطوبتی و ترمیم آسیب دیدگی ها با عمر چند برابر از جمله مزیت های تولید قیر ترمیم شونده است .

وی ضمن اشاره به این موضوع که قیر ترمیم شونده در مناطقی که بارندگی زیاد دارد کمترین آسیب را می بیند گفت: این ماده خاصیت کشسانی دارد و وقتی با قیر خالص ترکیب می شود کلا همگن می شود و با خود قیر خالص هیچ فرقی ندارد .

این مدیر فناور بیان کرد: با توجه به مقاومت بالای این محصول ، در فرودگاه ها بسیار کاربردی است و عمر طولانی در برابر آسیب دیدگی دارد .

قنبری خاطر نشان کرد: درصورت فراهم شدن بسترهای لازم برای تولید انبوه این محصول می توانیم نیروی انسانی جذب کنیم و اشتغالزایی داشته باشیم اما درحال حاضر و با توجه به کاربردی بودن این محصول فناور، به دلیل وجود مشکلاتی کار متوقف مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004276

وب گردی

وب گردی