براری: طرح پایش سلامت، گامی عملی برای ارتقای سلامت کارکنان است

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ارتقای سلامت جسم و روان کارکنان در کنار افزایش توانمندی های علمی باعث ارتقاء بهره وری، ایجاد انگیزه و تعهد سازمانی می شود و در دراز مدت علاوه بر جلوگیری از آسیب های جسمانی باعث کاهش هزینه های درمانی نیز می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، « مرتضی براری »، رئیس سازمان فضایی ایران "سلامت جسمی و روانی کارکنان" هر مجموعه را یکی از دغدغه های جدی مدیران دانست و افزود: امروزه با افزایش فشارهای شغلی اداری و پشت میزنشینی های طولانی و کم تحرکی کارکنان، ایجاد مشکلات عضلانی و بیماری های جسمانی نیز در محیط های کاری افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت جسم و روان کارکنان در کنار افزایش توانمندی های علمی باعث ارتقا بهره وری، ایجاد انگیزه و تعهد سازمانی می شود و در دراز مدت علاوه بر جلوگیری از آسیب های جسمانی، باعث کاهش هزینه های درمانی نیز می شود.

وی افزود: بعد از تدوین بسته سلامت سازمان های دولتی توسط وزارت بهداشت و ابلاغ آن به سازمان ها در سال گذشته در تدارک آن قرار گرفتیم که هرچه سریعتر طرح پایش سلامت کارکنان سازمان فضایی را آغاز کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران خاطر نشان کرد: در همین راستا طرح سنجش سلامت کارکنان سازمان فضایی ایران را با شعار خانواده سالم، جامعه پویا و آینده روشن آغاز کردیم و در تلاشیم تا علاوه بر این، با ارائه مشاوره و آموزش های لازم در زمینه حفظ سلامت جسمانی و آرامش روانی کارکنان، گامی عملی برای ارتقا سلامت آنان برداریم.

« حمید عباسی » مدیر عامل و عضو هیات مدیره موسسه پیام در این نشست عنوان داشت: از بدو تاسیس مرکز پایش سلامت تاکنون حدود ۱۵۰۰ کارمند مورد ارزیابی قرار گرفته و از مشاوره این مرکز در بهبود اوضاع جسمی و روحی و افزایش بهره وری بهره مند شده اند.

« نانگیر »، مدیرعامل مرکز برنا اندیشان طی سخنانی در خصوص مراحل اجرای این طرح گفت: این مرکز بعد از حدود ۲ سال کار مطالعاتی و تحقیقاتی بر اساس روش برگرفته از کالج پزشکی ورزشی آمریکا و بومی کردن تست ها و حرکات آن ایجاد شده است. تمامی تست ها و مراحل توسط کارشناسان و پزشکان متخصص انجام شده و ظرفیت و توان هر فرد نسبت به سن و شرایط فیزیکی، ایشان را به صورت کارنامه کتبی ارائه خواهیم داد.
براری به همراه سایر مدیران و مسئولان سازمان فضایی ایران بعد از نشست، جهت انجام تست های اولیه پایش سلامت و بازدید از مجموعه به این مرکز رفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004286

وب گردی

وب گردی