آگاهی بخشی به افراد در راستای آسیب های اجتماعی، رسالت دانشگاهیان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: امروز طلاق یکی آسیب های جدی در حوزه کانون خانواده محسوب می شود که منجر به  معضلاتی چون بی سرپرستی و بد سرپرستی خواهد شد، همچنین این آسیب اجتماعی هدر رفتن سرمایه های عظیم اجتماعی را در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تبریز، عزیز جوانپور قبل از ظهر امروز در نشست تخصصی آسیب های اجتماعی، آسیب های اجتماعی را یکی از موضوع های مهم جامعه دانست و اظهار کرد: باید آسیب های جدی موجود در بین جوانان و جامعه وا کاوی شود و مورد بحث قرار گیرد و در انتها به اطلاع جوانان مخصوصا دانشجویان برسد.

وی افزود: رسالت بسیار عظیمی بین دانشگاهیان و کارشناسان آسیب های اجتماعی وجود دارد و آن مسئولیت آگاه سازی افراد جامعه در این راستا است.

جوانپور تصریح کرد: امروزه برای نسل جوان و پویای جامعه ما برنامه های جدی و اساسی تحت عنوان بحث های فرهنگی و اجتماعی توسط دشمنان طراحی می شود تا نظام‌اجتماعی کشور را مورد آسیب قرار دهند.

وی ابراز کرد: متاسفانه علی رغم اینکه نتوانستیم در حوزه اجتماعی مانند اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، کودکان بی سرپرطت و بدسرپرست و غیره ورود پیدا کرده و مباحث را علمی تر بررسی کنیم؛ بلکه گاهی با تصمیمات کارشناسی نشده منجر به آسیب های جدی تری شده ایم؛ به همین منظور آسیب های اجتماعی باید توسط اندیشمندان‌ و اساتید مجرب و کارشناسان امر در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

جوانان خوب زندگی کردن را بلد نیستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریر با بیان اینکه گاهی مباحث اجتماعی مهم تر از مباحث درسی هستند، اذعان کرد: انتظار ما از یک دانشجوی روانشناسی، علاوه بر حل کردن مشکلات خود درحوزه آسیب های اجتماعی، این است که بتوانند مشکلات اجتماع در این خصوص را مرتفع کنند. بی تردید آموزه و یادگیری هایی که در این راستا صورت می گیرد، در رفتار و زندگی افراد جامعه موثر خواهد بود.

جوانپور با اشاره به اینکه باید هشدارها و آگاهی های لازم در حوزه مهارت های اجتماعی به مردم داده شود، تاکید کرد: گاهی اوقات جوانان خوب زندگی کردن را بلد نیستند و مهارت های لازم و اطلاعات کافی از آسیب های اجتماعی را ندارند و متاسفانه بعد از مبتلا شدن به دنبال درمان هستند، این در حالی است که همیشه پیشگیری بهتر از درمان آن‌است.

وی یکی از ارکان مهم آسیب های جامعه را کانون خانواده دانست و گفت: امروز طلاق یکی آسیب های جدی در حوزه کانون خانواده محسوب می شود که منجر به معضلاتی چون بی سرپرستی و بد سرپرستی خواهد شد، همچنین این آسیب اجتماعی هدر رفتن سرمایه های عظیم اجتماعی را در پی خواهد داشت.در این راستا لازم است با چاره اندیشی از بروز چنین معضلاتی پیشگیری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004302

وب گردی

وب گردی