در مسیر سبز رکاب بزنید/ایجاد 2 محور دوچرخه سواری در مرکز تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران از ایجاد 2 محور دوچرخه سواری با عنوان «مسیر سبز» در مرکز پایتخت با هدف ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالمطلب توجهی با بیان این که طرح ایجاد 2 محور دوچرخه سواری هم اکنون در دست مطالعه استگفت: منطقه 11 به‌عنوان یکی از مناطق مرکزی شهر محدودیت‌های ترافیکی دارد که انتظار می رود شهروندان از طرح های استفاده از دوچرخه و "سه شنبه های بدون خود رو" استقبال بیشتری نسبت به سایر مناطق داشته باشند.

وی افزود: برای تحقق اهداف تعریف شده در شهرداری تهران تلاش کردیم ضمن برگزاری همایش بزرگ دوچرخه‌سواری از مردم منطقه برای پیوستن به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو بهره‌مند شویم.

او با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی پیرامون این موضوع در منطقه گفت: برای‌ ترویج و تبلیغ دوچرخه‌سواری در منطقه، 165 بنر تبلیغاتی در ایستگاه‌های اتوبوس عادی و تندرو منطقه نصب شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تأکید کرد: پیگیری درباره احداث و توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری منطقه از مهم‌ترین اقدامات در دست اجرای شهرداری منطقه در راستای‌ ترویج استفاده از حمل‌ونقل پاک است.

توجهی ادامه داد: در همین راستا در منطقه، 2 محور برای ایجاد مسیر سبز در حال مطالعه است. مسیر نخست که یک مسیر مشترک میان مناطق 10، 11 و 12 است از میدان امام خمینی(ره) در منطقه 12 شروع می‌شود و به یادگار امام در منطقه 10 ختم می‌شود.

او گفت: مسیر سبز دومی که در نظر داریم برای منطقه 11 ایجاد کنیم شامل مسیر سبز در خیابان معیری حدفاصل خیابان کارگر جنوبی و میدان منیریه است.

به گفته توجهی برای‌ ترویج استفاده از دوچرخه در بین شهروندان تلاش کردیم این کار را از مجموعه کارکنان شهرداری شروع کنیم تا الگویی برای همه ساکنان منطقه شود.

برای این کار شهردار منطقه 11علاوه بر اینکه سه‌شنبه هر هفته با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی خود را به شهرداری می‌رساند؛ دستور داده تا معاونت حمل‌ونقل منطقه با تهیه چند دستگاه دوچرخه و استقرار آن در نواحی 4‌گانه شهرداری، بستر پیگیری امور شهری نواحی را با دوچرخه توسط کارشناسان شهرداری فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004317

وب گردی

وب گردی