دانشجویان دختر در جریان دانشگاهی به جایگاه مطلوب خود نرسیده‌اند

مسئول خواهران دفتر تحکیم وحدت، گفت: هنوز هم یکسری نگاه‌ها به خانم‌ها و دختران دانشجو وجود دارد که به طور خاص در یک مسئله مانند سیاست توانمند نیستند‌.

سیده نرگس حسینی مسئول خواهران دفتر تحکیم وحدت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه جایگاه زنان در جنبش دانشجویی که زیر شاخه جامعه است هنوز به جایگاه ایده‌آل و مناسب خود نرسیده است، گفت: متاسفانه هنوز هم یکسری نگاه ها به خانم ها و دختران دانشجو وجود دارد که به طور خاص در یک مسئله مانند سیاست توانمند نیستند و نمی توانند کار را درست انجام دهند.

وی اضافه کرد: در جریان دانشجویی خانم ها را بیشتر به سمت مسائل فرهنگی جهت می دهند، البته ما کار فرهنگی را جدای از کار سیاسی نمی دانیم و سطح آن را نازل قلمداد نمی کنیم؛ اما فیلدی که برای کار فرهنگی تعریف می کنند یک سطح پایین و حداقلی از کار فرهنگی است که خود جای تامل دارد و از سال های گذشته تا به حال این مشکل در اتحادیه‌های دانشجویی حل نشده است.

حسینی با بیان اینکه در اتحادیه دانشجویی بزرگ کشور هیچگاه دبیر کل خانم نداشتیم، ابراز کرد: بخش عظیم این مسئله به همین نگاه که عنوان شد بر‌می‌گردد؛ اینکه هنوز خانم ها در جریان دانشگاهی به جایگاه مطلوب خود نرسیدند و باور عمومی بر توانایی زنان به حد صد در صد نرسیده است.

مسئول خواهران دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اساسنامه این اتحادیه دانشجویی، افزود: در اساسنامه و خط مشی دفتر تحکیم وحدت، برتری بین خانم و آقا وجود ندارد به این معنا که اعضای شورای مرکزی و مسئولان واحد ها و حتی دبیرکل اتحادیه، هیچ شرطی برای اینکه جنسیت مشخص انتخاب شود، ندارند. در عمل هم تلاش بر این است که انتخاب ها بر اساس شایسته‌سالاری باشد.

وی با ذکر اینکه در دفاتر دانشگاهی دبیر خانم داشتیم و داریم، عنوان کرد: در بسیاری از دانشگاه‌های مطرح و بزرگ کشور نظیر دانشگاه شهید رجایی دبیر خانم داشتیم که کارنامه کاری بسیار موفقی هم دارند.

حسینی اضافه کرد: مسئولیت دبیر کل اتحادیه بسیار زیاد است و طبیعتا فشار بالایی را به دنبال دارد که با روح و طبیعت زنانه سازگار نیست.

عضو شورای مرکزی اتحادیه با تاکید بر اینکه دبیر اتحادیه حجم بالایی از کار اجرایی دارد، گفت: به شخصه موافق فعالیت خانم‌ها به عنوان دبیر نیستم؛ زیرا جدای از فعالیت زیاد به دلیل روابط بسیار گسترده با آقایان در خارج از تشکیلات، بهتر است دبیر هم آقا باشد.

وی در پاسخ به سوال «تشکل‌های دانشجویی برای نقش‌آفرینی زنان در جامعه کار خاصی انجام دادند یا خیر؟»، گفت: مدتی است که دفتر تحکیم وحدت به صورت ویژه و تخصصی در حوزه زنان فعالیت می کند؛ اما واقعیت این است که جا برای کار در این حوزه بسیار است و هنوز به حد مطلوبی از فعالیت و خط مشی دهی به زنان جامعه نرسیدیم و حوزه زنان بسیار نوظهور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004328

وب گردی

وب گردی