تأسیس اولین مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، گفت: مجوز تأسیس اولین مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران را به تازگی دریافت کردیم که با توسعه این مرکز و ایجاد شرکت‌‌های دانش بنیان در زمینه تولید و تجهیزات پزشکی کشور قدم برمی‌داریم.

سید علی ابطحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه‌ها در رونق تولید، فعالیت بخش علوم پزشکی دانشگاه آزاد در تحقق این امر و ساخت تولیدات داخل پزشکی گفت: دانشگاه به عنوان پایگاه مهم علمی کشور، نقشی تعیین‌کننده در رونق تولید و گسترش علم دارد؛ بنابراین استفاده صحیح از دانش حاکم در مراکز آموزش عالی کشور، عاملی مهم در خودکفایی ملی است. این امر در زمینه علوم پزشکی و تولید داروها، تجهیزات پزشکی در داخل با توجه به نیاز و ضرورتی که برای مردم دارد به وضوح دیده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر، مجوز تاسیس اولین مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران را به تازگی دریافت کردیم که با توسعه این مرکز و ایجاد شرکت‌‌های دانش بنیان در زمینه تولید و تجهیزات پزشکی کشور قدم برمی‌داریم. اگر بتوانیم در بدنه دانشگاه‌های کشور در زمینه تولید امور لازم و مهمی چون پزشکی گام برداریم بدون شک، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف ارز در تامین بسیاری از امور درمانی و پزشکی هم خودکفا خواهیم شد.

ابطحی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد، خاطر نشان کرد: در زمینه تولید و تجهیزات پزشکی واحدهای نجف آباد و شهررضا دستاوردهای بسیاری از جمله ساخت تخت بیمارستانی انجام شده و این محصول به مرحله تولید و تجاری سازی هم رسیده است. بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد در زمینه تولید محصولات پزشکی و درمانی و گیاهان دارویی ورود کردند. اولین فن‌بازار تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی17 آذرماه سال 97 برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، تاکید کرد: با توجه به ماموریت‌گرایی که در قالب نظام موضوعات دانشگاه آزاد برای علوم پزشکی تهران و واحد غرب تعیین شده است، در حوزه سلامت با این واحد دانشگاهی تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کردیم و دوره‌های مهارت آموزی در این زمینه برگزار شده است. چالش‌های حوزه سلامت به عنوان موضوع پایان‌نامه این واحدهای دانشگاهی قرار گرفته که بدون شک در رفع مسائل موجود در این زمینه راهگشا بوده و در جهت رونق تولید در حوزه پزشکی و سلامت، اثرگذاری غیر قابل انکاری دارد.

وی در پایان درباره جذب دانشجو به واحد علوم پزشکی تهران، گفت: در حال حاضر، 200 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران داریم و درصددیم تا رایزنی‌هایی در زمینه تبادل دانشجو و استاد با کشورهای همسایه داشته باشیم. در آینده نه چندان دور این تعداد افزایش چشمگیری خواهد داشت. جذب دانشجوی خارجی به کشور موجب ارزآوری و افزایش درآمد شده و منجر به تبادلات علمی مناسب با دیگر کشورها خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004383

وب گردی

وب گردی