حمایت ترامپ از کشتار غزه

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری ضمن انتقاد از مردم بی گناه غزه، یک بار دیگر حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری بدون توجه به کشتار مردم بی گناه فلسطین اعلام کرد: واشنگتن به طور قاطع از سیاست ها و عملیات اسرائیل در نوار غزه حمایت می‌کند.

ترامپ در توئیت جانبدارانه و بی اساس خود نوشت: «اسرائیل دوباره با حملات موشکی حماس و جهاد اسلامی مواجه است و ما به طور کامل و صد در صد از اسرائیل دفاع می‌کنیم ... خطاب به شهروندان غزه می‌گویم که این اعمال علیه اسرائیل هیچ دستاوردی برای شما غیر از بدبختی بیشتر نخواهد داشت. به خشونت پایان دهید و برای تحقق صلح تلاش کنید... این کار شدنی است».

از طرفی دیگر «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه نیز بر حمایت پاریس از میانجیگری سازمان ملل و قاهره برای آرام کردن اوضاع تأکید کرد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما عملیات موشک‌باران از غزه را محکوم و با ساکنانی که در معرض حمله هستند اعلام همبستگی می‌کنیم. خشونت باید متوقف شود و باید از تمامی غیرنظامیان حمایت به عمل آید».

ماکرون افزود: ما از تلاش‌های سازمان ملل و مصر حمایت می‌کنیم و مجددا بر حق اسرائیل برای حفظ امنیت و مشروعیت خواسته‌های مردم فلسطین تأکید داریم.

تشدید تنش‌ها در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی موجب شهادت ۲۸ فلسطینی و زخمی شدن حدود ۶۰ نفر در طول حملات اسرائیل به نوار غزه شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004396

وب گردی

وب گردی