بیش از 150 دانشکده علوم انسانی در واحدهای دانشگاه آزاد وجود دارد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بر تشکیل هیأت اندیشه‌ورز در رشته‌های علوم انسانی تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم اندیشی و گفت‌وگو درباره تعالی علوم انسانی و هنر که در واحد کرمانشاه برگزار شد، تشکیل هیأت اندیشه ورز در رشته های علوم انسانی را برای تعالی این حوزه ضروری دانست.

وی با بیان اینکه ایجاد معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی یک تغییر ساختاری مهم در حوزه علوم دانشگاهی بود، خاطرنشان کرد: معاونت های دانشگاه آزاد اسلامی به دو دسته تخصصی علمی و پشتیبانی تقسیم می شوند که معاونت علوم انسانی و هنر جزو دسته تخصصی علمی در کنار سایر معاونت های علوم و مهندسی و فنی و علوم پزشکی قرار می گیرد که نشان از اهمیت علوم انسانی در دوره کنونی دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر خسروپناه با تأکید بر ضرورت بروز رسانی علوم انسانی، تصریح کرد: تسلط استادان به آخرین دستاوردهای علمی برای انتقال به دانشجویان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و در کنار آن بومی سازی و توجه به مبانی حاکم بر علوم انسانی نیز نباید فراموش شود، زیرا هیچ دانشی بدون مبانی شکل نمی گیرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تشکیل هیأت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر در هر استان یکی از برنامه های اصلی تغییر ساختار برای تعالی است که درباره مؤلفه های ناظر بر تعالی علوم انسانی در هر استان و ایجاد رشته های جدید کمک فکری می کند.

وی تأکید کرد: با توجه به وجود 152 دانشکده علوم انسانی و 10 دانشکده هنر در دانشگاه آزاد اسلامی، ضرورت استفاده از دانشگاه‌های مادر در استان ها و حوزه علمیه برای تعامل بیشتر و بهتر احساس می شود.

حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، بازدید از کتابخانه مرکزی، آزمایشگاه ها و مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی واحد کرمانشاه از دیگر برنامه های دکتر خسروپناه بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004404

وب گردی

وب گردی