رویداد تحول به توان دانشجو در دانشگاه تهران برگزار شد

پنجمین رویداد تحول به توان دانشجو، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ از سوی مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، هشام فیلی، معاون سامانه‌های اطلاعاتی مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی در تشریح برگزاری پنجمین رویداد گفت: «این رویداد با هدف به‌کارگیری استعداد دانشجویان برگزار می‌شود. در هر دوره حدود ۷۰ دانشجو در این رویداد با مرکز همکاری داشته و تحت حمایت تیم‌های کارشناسی پروژه‌های مختلفی را در حوزه IT انجام داده‌اند».
وی افزود: «در این رویدادها دانشجویان هم آموختند و هم توانستند به خروجی‌های خوبی دست یابند و از این طریق سامانه‌های متفاوتی از جمله انتخابات، رزرو اقامتگاه و سیستم پخش زنده در دانشگاه توسعه داده شده است».
فیلی تصریح کرد: «در پنجمین رویداد، شرکت‌ها و متقاضیان این دستاوردها نیز برای آشنایی با استعدادهای دانشگاه حضور فعال دارند که می‌توانند با دانشجویان به‌طور مستقیم ارتباط برقرار کرده و استعدادهای مورد نیاز خود را جذب کنند».
معاون سامانه‌های اطلاعاتی مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی، از راه‌اندازی «باشگاه نوآوری دیجیتال» در دانشگاه تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: «این باشگاه در جهت برنامه‌های سوم توسعه دانشگاه تهران و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین، راه‌اندازی شده است. در این باشگاه مجموعه زیادی از خدماتی که در توان اجرایی، مالی و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه نیست و می‌تواند منجر به رضایت ذی‌نفعان شود، ارائه خواهد شد».
وی با بیان اینکه دانشجویان در این باشگاه ایده‌‌‌‌های خود را به اشتراک می‌گذارند، تصریح کرد: «مخاطب این ایده‌ها دانشگاه و حتی ذی‌نفعان بیرونی می‌‌باشند. بعد از ایده‌پردازی توسط دانشجویان و ارائه آنها، باشگاه ایده‌هایی را که قابیلت تبدیل شدن به کسب و کار و ایجاد درآمد دارند را انتخاب کرده و امکانات، کمک‌ها و راهنمایی‌های لازم را در اختیار ایده‌پردازان قرار خواهد داد».
فیلی دانشگاه را اولین مشتری ایده‌های دانشجویان برشمرد و گفت: «مهمترین امکانی که یک کسب و کار نیاز دارد، داشتن مشتری است و دانشگاه اولین مشتری این ایده‌ها خواهد بود. ایده‌های برگزیده دانشجویان با حمایت‌های مرکز در بستر دانشگاه توسعه پیدا می‌کنند و درآمد حاصل از آن برای کسب و کار مربوط و بخشی نیز برای دانشگاه تهران است».
معاون سامانه‌های اطلاعاتی مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی در پایان اظهار کرد: «اولین دوره فعالیت باشگاه شروع شده و دانشجویان فرصت دارند تا آخر اردیبهشت سال جاری ثبت نام کنند. این باشگاه برای دانشجویان یک فضای تعاملی فناورانه به همراه خواهد داشت».

انتهای پیام /

کد خبر: 1004422

وب گردی

وب گردی