محققان موش‌ها را شجاع‌تر کردند

محققان با استفاده از یک روش جهش ژنتیکی و ایجاد تغییرات در ژن موجود در بخش آمیگدال مغز موش ها، تعامل اجتماعی و میزان شجاعت آن ها را بالا تر بردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان در حین استفاده از تکنولوژی دستکاری ژن برای حذف ژن «P4h-tm» در موش، به کشف غیرمنتظره‌ای رسیدند.

با انجام این تغییر موش های مورد آزمایش شجاعت و تعامل اجتماعی بیشتر و اضطراب و ترس کمتری را از خود نشان دادند. از آنجایی که ژن P4h-tm در منطقه مغذی کلیدی آمیگدال بیان شده، این کشف در نوع خود خارق‌العاده است.

آمیگدال یا « هسته آمیگدال » (nucleus amygdalæ) قسمتی از دستگاه کناره‌ای (لیمبیک) در مغز است. هسته قاعده‌ای-جانبی بادامه (آمیگدال) نقش مهمی در یادگیری و حافظه ایفا می‌کند. بادامه علاوه بر نقش اصلی در درک احساسات و ایجاد پاسخ به آن‌ها، در تعدیل درد نیز دخالت دارد. هستهٔ مرکزی بادامه به عنوان بادامه کنترل درد، معرفی شده‌ است. آمیگدال همچنین مسئول تظاهرات هیجانی چهره مانند خوشحالی و ترس است و نقش مهمی در اکتساب یادگیری‌های هیجانی دارد.

در حالی که تکنیک های حذف ژن از هرگونه کاربرد درمانی دور هستند، این کشف می‌تواند در توسعه داروهای ضد اضطراب و افسردگی راه‌گشا باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004436

وب گردی

وب گردی