ضرورت توجه به بازار 2/5  میلیارد دلاری تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور

رئیس اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به بازار 2.5 میلیارد دلاری تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور، گفت: ۳۵ درصد از ارزش دلاری این مبلغ مربوط به تجهیزات تولید داخل است.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس سید حسین صفوی رئیس اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت در ارتباط با برگزاری نمایشگاه ایران‌هلث و تاثیر این نمایشگاه در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی، گفت: به طور کلی بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور2.5 میلیارد دلار به خود اختصاص داده که ۳۵ درصد ارزش دلاری آن مربوط به محصولات تولید داخل و ۶۵ درصد مابقی مربوط به واردات است؛ بنابراین توجه به موضوع حائز اهمیت است.
وی افزود: ۶۰ درصد محصولات و ملزومات مورد نیاز را به لحاظ عددی تولیدات داخل تـامین می‌کند و ۴۰ درصد مربوط به تجهیزات و ملزومات خارجی در حوزه مختلف دندانپزشکی، آزمایشگاهی و ... است.
رئیس اداره کل تجهیزات وملزومات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه مواد اولیه تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل از طریق ارز رسمی و دولتی حمایت می شود، گفت: برخی از اقلام مصرفی نیز که در حوزه ملزومات تولید داخل مورد استفاده قرار می گیرند نیز تعرفه آنها مشترک با سایر ملزومات غیر‌پزشکی است و با ارز نیمایی تهیه می‌شود.


صفوی گفت: برگزاری نمایشگاه ایران هلث می تواند نتایج بسیار موثری را در حوزه واردات و ارتقای تولیدات و تجهیزات پزشکی و ملزومات آن در کشور داشته باشد.
گفتنی است: بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دارو و آزمایشگاهی (ایران هلث) ۱۹ تا ۲۲ خرداد در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران با شعار نمایشی بی نظیر برای ارتقای سلامت جامعه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004438

وب گردی

وب گردی