دانشگاه آزاد اسلامی به سوی حرکت های انقلابی و جهادی تغییر مسیر داده است

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه تحولات بسیار خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده و دانشگاه به سمت حرکت های  انقلابی و جهادی تغییر مسیر داده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد خرم آباد، آئین تکریم و معارفه مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد با حضور سید مجید موسوی مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

موسوی در این مراسم ماه مبارک رمضان را ماه بهار قرآن، خودسازی و تقرب به آستان الهی دانست و گفت: در ماه رمضان می توانیم با یک نگاه خدامحورانه دنیا و آخرت خود را آباد سازیم.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتصاب ولایتی به عنوان رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در اواخر دی ماه 1395 یک مسیر انقلابی و جهادی را برای دانشگاه آزاد اسلامی ترسیم کردند که براساس آن سرمایه قوی و پتانسیل عظیم دانشگاه باید در تراز انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تحولات بسیار خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده و دانشگاه به سمت حرکت های انقلابی و جهادی تغییر مسیر داده که یک نمونه آن حضور جهادی دانشگاه در سیل اخیر است.

موسوی تصریح کرد: حرکت هایی که در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرصت های مطالعاتی، تحقیقاتی و نوآوری ها در دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است، افق های روشنی را برای این دانشگاه ترسیم کرده و اتفاقات خوبی در آینده رقم خواهد خورد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از قسمت هایی که در حرکت رو به رشد و انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار مهمی دارد، حراست است، گفت: حراست باید افق بلندی داشته و نگاهش به جامعه باشد. حراست یک کار تخصصی است و باید آسیب ها را خوب و درست تشخیص دهد. در رویکرد جدید به دنبال آن هستیم که افرادی در این حوزه مسئولیت بگیرند که آموزش های لازم را دیده و در این زمینه تخصص داشته و به دنبال آزمون و خطا نباشند.

وی با اشاره به اینکه کار حراست را نباید ایجاد یک فضای مچ گیری و پلیسی بدانیم، افزود: حراست یک کار کلیدی، تشخیصی و پیشگیرانه است که پیش بینی باید جزو ملزوماتش بوده و با رعایت ابعاد روانشناختی آمادگی شنیدن حرف ها و نظریات مختلف و نقدهای سازنده و دلسوزانه را داشته و با سعه صدر عمل کند.

موسوی تصریح کرد: با تغییرات در مجموعه حراست می خواهیم سطح کار را گسترش داده و به آن عمق دهیم، زیرا معتقدیم حراست باید یک مجموعه اخلاق مدار براساس اخلاق اسلامی بوده و چیزی جز رضای خدا در آن جاری و ساری نباشد.

در این جلسه علی فرهاد یوسفوند به‌ عنوان مدیرکل جدید حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد معرفی شد و از خدمات ضرغام علی مدد مدیرکل سابق حراست تقدیر به عمل آمد.

این جلسه با حضور در محل یادمان شهدای گمنام واحد خرم آباد و قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهدا ادامه و با اقامه نماز جماعت در مسجد امام علی (ع) واحد خرم آباد و غبارروبی از این مسجد به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان به پایان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004455

وب گردی

وب گردی