احزاب  توانایی رسیدن به قدرت را ندارند/ نمایندگان مجلس وامدار دولت هستند

معاون پژوهشکده شورای نگهبان در نشست داخلی دفتر تحکیم وحدت، گفت: وامدار بودن به دولت، بزرگ‌ترین مشکل فعلی مجلس است و یک مجلس زیر دست نمی‌تواند بر دولت نظارت داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از کانال اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت، محمد بهادری معاون پژوهشکده شورای نگهبان در نشست داخلی دفتر تحکیم وحدت گفت: بزرگ‌ترین مشکل فعلی مجلس این است که وامدار دولت است و یک مجلس زیر دست نمی تواند بر دولت نظارت داشته باشد.

بهادری افزود: قاعدتا برای انتخابات مجلس نظام تناسبی را عادلانه‌تر می‌دانیم؛ اما می‌توان برای حفظ نماینده‌های مردم در حوزه‌های کوچک آن را به صورت نظام انتخاباتی مختلط (ترکیبی از اکثریتی و مختلط) درآورد.

معاون پژوهشکده شورای نگهبان تصریح کرد: خرید و فروش رأی مانعی جدی برای حضور بسیاری از داوطلبان شایسته شده است. در کشور معایب وجودِ احزاب را داریم؛ اما مزایای وجود آن را خیر. اصلی‌ترین مشکل فعلی احزاب عدم توانایی در رسیدن به قدرت است.

وی ادامه داد: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات که هفته گذشته برای شورای نگهبان ارسال شد، از نظر پژوهشکده‌ شورا دچار اشکال است و ابهامات زیادی در موضوعات مختلف از جمله تخصیص کرسی‌ها دارد و احتمالا به انتخابات ۹۸ مجلس نمی‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004497

وب گردی

وب گردی