ماماها بازوان سلامت عمومی جامعه هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: ماماها تاثیرات چشمگیری در حوزه آموزش پیشگیری و سلامت عمومی به زنان جامعه داشته‌اند و بقولی این قشر بازوان بخش سلامت عمومی جامعه هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد سمنان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به همراه چند تن از مدیران واحد سمنان به مناسبت روز جهانی ماما با حضور در مرکز بهداشتی درمانی تدین سمنان با استادان و دانشجویان رشته مامایی واحد سمنان دیدار و گفتگو کرد.

عبدالله خالصی دوست در این دیدار با تاکید بر لزوم سلامت جسمی و روانی جامعه و کاهش نرخ درمان افراد بیان کرد: سلامت جامعه وابسته به سلامت افراد جامعه است و افراد جامعه از طریق زنان پا به عرصه دنیا می‌گذارند لذا سلامت زنان یک جامعه بسیار حائز اهمیت است تا بتوانند نسل سالمی را به جامعه تحویل دهند.

وی افزود: بهداشت، پیشگیری‌کننده بسیاری از مسائل و مشکلات جسمی و روانی است که در صورت رعایت آن می‌توان بسیاری از هزینه‌های جاری کشور را کاهش داد.

خالصی دوست با اشاره به آموزش عمومی سلامت زنان خانه‌دار و شاغل و با تاکید بر پیگیری آن به‌طور مستمر گفت: ما به‌جای اینکه در مباحث درمانی هزینه کنیم بهتراست که در مسائل پیشگیری‌کننده وارد شویم و این میسر نیست مگر با کمک ماماها در سطح گسترده کشوری. در این زمینه اقدامات بسیار مهمی در سطح کشور انجام گرفته که باعث کاهش مشکلات جسمی زنان در سطح جامعه شده است . اما لازمه این روند آموزش‌های به‌روز و تداوم آن است.

وی تاکید کرد: ماماها تاثیر چشمگیری در حوزه آموزش پیشگیری و سلامت عمومی به زنان جامعه انجام داده‌اند و بقولی این قشر بازوان بخش سلامت عمومی جامعه هستند.

در این بازدید اعضا هیات علمی و دانشجویان رشته مامایی واحد سمنان با گل و شیرینی مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004499

وب گردی

وب گردی