پیشنهاد تبادل زندانیان پیامی جز عقب‌نشینی در برابر فشارها ندارد

بسیج‌ دانشجویی پنج دانشگاه تهران بزرگ در پی طرح بحث اخیر دستگاه دیپلماسی کشور مبنی بر مذاکره بر سر تبادل زندانیان با آمریکا خطاب به وزیر امور خارجه بیاینه ای صادر کردند.

بسیج‌ دانشجویی پنج دانشگاه تهران بزرگ در پی طرح بحث اخیر دستگاه دیپلماسی کشور مبنی بر مذاکره بر سر تبادل زندانیان با آمریکا خطاب به وزیر امور خارجه بیانیه ای صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: چندین روز است اظهارنظر جنابتان در باب مذاکره با آمریکا بر سر تبادل زندانیان، نقل‌قول محافل دوست و دشمن گردیده و آن‌ها را به تکاپوی تحلیل اقدام غیرمنتظره شما در باب مذاکره واداشته است. دوستان داخلی‌تان و روزنامه‌های زنجیره‌ای در تحلیل و نظر، خط امید به احیای مذاکره مجدد با استکبار را در پیش‌گرفته و افراد نام‌آشنای دولت، خط وادادگی در برابر غرب را با حماسه‌های سرداران مقاومت مقایسه کرده و هردو را دو روی یک سکه عنوان کرده‌اند.

در بخشی دیگراز این بیاینه آمده است: لکن فارغ از تحلیل‌های خوش خیالانه، غرض ورزانه و تب آلود که همچنان زانو زدن در برابر غرب را تنها راه چاره می‌بیند، اظهارنظرتان موجی از نگرانی را در میان دلسوزان نظام، ملت انقلابی و جریان بیدار دانشجویی نسبت به پیمودن مجدد بیراهه مذاکره با غرب خصوصاً شیطان بزرگ ایجاد کرده است.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است : فراموش نکنید که شش سال نه‌تنها تمام ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور، بلکه بسیاری از ظرفیت‌های داخلی و توان کشور را معطل نظریه غلط و واهی مذاکره سازشکارانه با غرب نمودید و مسائل حیاتی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ازجمله نگاه به شرق و همسایگان و دفاع از مظلومین و مستضعفین خصوصاً محور مقاومت را، در سایه امید به لبخند آمریکا به حاشیه راندید. برجام نیز که آن را فتح الفتوح تعامل و مذاکره هوشمندانه‌ی خود می‌دانستید، اکنون تنها فایده‌اش این است که آینه‌ی عبرت برای دولت و ملت شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در این زمان طرح بحث مجدد مذاکره با آمریکا بر سر تبادل زندانیان هرچند علی‌الظاهر به بهانه‌های انسان دوستانه احقاق حقوق اتباع و اتخاذ رویکرد تهاجمی! در مذاکره بوده است اما در باطن نشان از شروع خط باطلی است که اخیراً جبهه غرب برای کشاندن برخی کشورها به میز مذاکره‌ی یک‌طرفه و استثمار آن‌ها طی کرده است.

در بیانیه 5 دفتر بسیج دانشجویی خطاب به ظریف تذکر داده شده است : پیشنهاد تبادل زندانیان از سوی وزیر خارجه جمهوری اسلامی در برهه‌ای که دشمنان پس از بی‌اعتنایی کامل به تعهدات قبلی به ظن خود بیشترین فشارها را بر جمهوری اسلامی تحمیل کرده و اخیراً با لغو معافیت نفتی فشار را به اوج رسانده‌اند پیامی جز خودکم‌بینی، عدم اعتقاد به توان داخلی و عقب‌نشینی در برابر فشارها نداشته و مخالف نظر صریح مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت مذاکره با دولت فعلی آمریکا در هر سطحی می‌باشد.

در قسمتی دیگر ازاین بیانیه تصریح شده است : ای کاش روی گشاده و آغوش بازی که برای پاسخگویی و تبیین مواضع در محافل خارجی داشتید در این چند سال مطالبات جریان‌های زنده دانشجویی را نیز‌ شامل می‌شد تا شاید دلیل این‌همه سستی و ضعف در برابر مستکبرین کمی برایمان روشن می‌شد.

در انتهای این بیانیه تاکید شده است : در انتها برادرانه به حضرت‌عالی و دولت فخیمه توصیه می‌کنیم از معطل کردن ظرفیت‌های کشور و فرو انداختن دوباره‌ی ملت و نظام انقلابی در چاه ویل مذاکره با غرب جدا بپرهیزید و بدانید این بار تجربه و بصیرت مردم و جریان هوشیار دانشجویی اجازه تکرار تجربه تلخ برجام را نخواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004501

وب گردی

وب گردی