سازمان میراث فرهنگی از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها برای حفظ آثار باستانی استفاده کند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها به منظور حفظ آثار باستانی و بازسازی بناهای تاریخی تأکید کرد.

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تخصص گرایی و استفاده از ظرفیت دانشگاه های کشور در حفظ آثار باستانی و بازسازی بناهای تاریخی اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی در حوزه تخصص‌گرایی طی 10 سال گذشته عملکرد مثبتی داشته است.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی از بعد طراحی و حمایت از مالکانی که بناهای تاریخی را نوسازی و مرمت می‌کنند اقدامات خوبی را انجام داده و در حوزه تخصیص بودجه و حمایت‌های تسهیلاتی نیز می‌توان گفت که سازمان میراث فرهنگی نمره قبولی را دریافت کرده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام این تفاسیر اما نیاز به توجه و حساسیت بیشتر در این حوزه احساس می شد و لذا طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی و فرهنگی و توانمند سازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی و فرهنگی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به رای نمایندگان گذاشته شد.

بدری در پاسخ به سوالی درباره استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و پژوهشکده ها در حوزه حفظ آثار باستانی و بناهای تاریخی اذعان داشت: متاسفانه در این حوزه، به صورت مطلوب از ظرفیت دانشگاه ها استفاده نشده است؛ اهمیت رشته های دانشگاهی که مرتبط با این حوزه هستند به صورت مطلوب در میان دانشجویان و دانش آموزان مشخص نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: اهمیت رشته‌های مرتبط باحفظ آثار باستانی و بازسازی بناهای تاریخی نیازمند فرهنگ سازی عمومی است و لزوم توجیه دانش آموزان و دانشجویان علاقه مند به این حوزه باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ در طرح یک فوریتی که در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی شد، تکالیف شفافی بر عهده دستگاه های مختلف گذاشته شده است که از ظرفیت علمی دانشگاه بیش از گذشته استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004514

وب گردی

وب گردی