آگاهی‌بخشی به دانشجویان دختر، اولویت واحد خواهران بسیج دانشجویی در «حوزه زنان» است

دبیر فرهنگی بسیج دانشجویی واحد تهران شمال، گفت: نظر به وجود معضلات  بسیار و آسیب های اجتماعی که در دانشگاه  وجود دارد، آگاهی بخشی به دانشجویان دختر از اولویت‌های کاری حوزه خواهران بسیج دانشجویی در «حوزه زنان» است.

زهرا علیزاده دبیر فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه فیلد نظری «حوزه زنان» در ادبیات جریان دانشجویی نوظهور است، گفت: افکار حاکم بر جنبش دانشجویی جدا از افکار بر پایه مبانی اسلامی نیست، در اسلام نیز جایگاه زنان بارها توسط بزرگان دین ارج نهاده شده است.

وی در خصوص جایگاه زنان و دانشجویان دختر در تشکل های دانشجویی، بیان کرد: در پنج اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور که مبانی فکری اصیل و درستی دارند، فضا به گونه ای است که حرمت خانم‌ها به درستی رعایت می شود.

علیزاده اضافه کرد: اما درباره اینکه دختران در تشکل های دانشجویی به جایگاه مطلوب رسیدند یا خیر می‌توان گفت تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی است و نیازمند تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه است.

دبیر فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ابراز کرد: نظر به وجود معضلات بسیار و آسیب های اجتماعی که در دانشگاه به عنوان زیر شاخه جامعه وجود دارد، لازم است به دانشجویان دختر آگاهی بخشی کافی دهیم که از اولویت های کاری حوزه خواهران بسیج دانشجویی در «حوزه زنان» است.

وی در پاسخ به سوال «چرا تاکنون دبیر کل زن برای اتحادیه های دانشجویی نداشتیم؟»، گفت: این سوال بر می گردد به نوع نگاهی که جامعه بر عملکرد خانم ها دارد که هنوز تا اصلاح این دیدگاه فاصله زمانی زیادی وجود دارد و قسمتی از آن هم به کم همتی و عدم مطالبه فعالان دانشجویی خانم برمی‌گردد.

علیزاده خاطرنشان کرد: حوزه خواهران تشکل‌های دانشجویی با برگزاری همایش‌های دانشجویی، مسابقات، میزگرد، مناظرات و .... می توانند ضمن نشان دادن توانمندی و عملکرد صحیح، برتقویت خود برای برداشتن گام های رو به جلو اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004516

وب گردی

وب گردی