کیت تشخیص سرطان دهانه رحم با نام شفا ژن تجاری می‌شود

کیت تشخیص سرطان برای اولین بار در ایران با مجوز سازمان غذا و دارو و وزارت صنعت معدن تجارت و تحت نام و برند شفا ژن تجاری‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از همدان، سه سال پیش بود خبری از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی همدان منتشر شد مبنی بر اختراع طرح کیت تشخیص سرطان دهانه رحم خبری که توجه جوامع علمی را به دانشگاه آزاد اسلامی همدان جلب کرد از آن سال تا به امروز خبرهای گوناگونی از اختراع به گوش رسید تا اینکه چند روز پیش مجوز نهایی تجاری‌سازی این محصول از سوی ارگان‌های مرتبط صادر شد.

محمدرضا شفاعتی، دانشجوی دکتری زیست‌شناسی سلولی و مولکولی واحد همدان درباره جزئیات این محصول که در آینده نزدیک تجاری‌سازی می‌شود در گفت و گوبا خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوزگفت: فراوانی جمعیت زنان در ایران و تعداد بالای بیماران سرطان گردن رحم که بعد از سرطان سینه در ایران شایع‌ترین نوع سرطان در کشور در بین زنان جامعه است در سال 1395 وی را به فکر راه و روشی تشخیص صحیح و بهنگام این سرطان می‌اندازد.

وی گفت: تا امروز این کیت تشخصی سرطان در کشور کاملاً وارداتی است و برای یک تشخص امروز بیش از 25 میلیون تومان باید هزینه پرداخت کرد تا از نمونه خارجی استفاده شود.

وی تصریح کرد: کیت تشخیص سرطان دهانه رحم برای اولین بار در ایران توسط نیروهای متخصص داخلی تولیدشده و تمامی مراحل تست و آزمایش خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است و سازمان غذا و دارو و صنعت مجوز تجاری‌سازی آن را صادر کرده‌اند و تحت نام و برند شفا ژن در دانشگاه آزاد اسلامی همدان تجاری‌سازی می‌شود.

شفاعتی گفت: این محصول در از سه سال پیش مورد آزمایش‌های مختلفی قرارگرفته است و مطالعات میدانی این طرح در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران انجام و نتایج کاملاً منطبق با نمونه‌های خارجی را گزارش می‌کند.

دانشجوی دکتری واحد همدان بیان کرد: متأسفانه شیوع این بیماری در افراد کم برخوردار و ضعیف جامعه بیشتر مشاهده می‌شود که به‌راحتی از عهده هزینه تشخیص و درمان این سرطان برنمی‌آیند و این کیت در حاضر زیرپوشش بیمه هم نیست و هزینه سنگینی به بیماران وارد می‌شود

وی اظهار کرد: با تولید تجاری این محصول پزشکی قیمت پیشنهادی ما 300 هزار تومان برای 25 تست است که هزینه برای هر تست در حدود 15 هزار تومان خواهد بود که در مقایسه با نمونه خارجی که الآن 25 میلیون تومان است بسیار مقرون به‌صرفه و اقتصادی است و از خروج ارز از کشور جلو گیری خواهد کرد.

شفاعتی تصریح کرد: کیت تشخیص سرطان دهانه رحم موجب تشخیص به‌موقع این سرطان در مراحل بسیار ابتدای این عضو از بدن در مراحل ابتدایی می‌گردد که با هزینه بسیار کم قابل‌درمان است در حال حاضر اکثر درمان‌ها منجر به جراحی و خارج کردن رحم از بدن بیمار می‌شود در این محصول پیشگیری مهم‌تر از درمان است.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی فاز اول خط تولید شفا ژن در دانشگاه آزاد اسلامی همدان حدود 60 نفر به‌طور مستقیم برای اشتغال ایجاد خواهد کرد.

دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تأکید کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال رونق تولید نام‌گذاری شده است امیدوارم مسؤولین همگام با دانشگاه آزاد اسلامی باروحیه جهادی کمک کنند این کیت به جامعه پزشکی معرفی شود و پزشکان به سمت روش‌های تشخیصی نوین روی‌آورند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004519

وب گردی

وب گردی