شناسایی و معرفی اکوسیستم بازیگران زنجیره بلوکی ایران

بازیگران فعال زنجیره بلوکی کشور توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات شناسایی شدند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با رشد و گسترش روز افزون کاربردهای زنجیره بلوکی در سطح جهان، نهاد و سازمان های مختلفی در دنیا به شناخت بازیگران و اکوسیستم این فناوری جدید پرداخته اند، که در ایران نیز این پژوهشگاه این مهم را انجام داده است.

« ابوذر عرب سرخی » مجری مدیریت موضوع محوری زنجیره بلوکی با یادآوری این که ابعاد سیاست گذاری فناوری زنجیره بلوکی در پژوهشکده سیاست پژوهشی و مطالعات راهبردی فاوا بررسی شد، تصریح کرد: به منظور شناخت وضع موجود فناوری در کشور به عنوان گام نخست در تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی توسعه فناوری زنجیره بلوکی، توجه به نقش بازیگران و ذی اثران توسعه فناوری یکی از نکات اصلی است.

بر اساس پژوهش های انجام شده بازیگران فعال زنجیره بلوکی کشور و حوزه فعالیت های آنها به منظور شکل دهی به اکوسیستم زنجیره بلوکی ایران در ۱۰ دسته جداگانه با عناوین " سرمایه‌‌گذاران و خدمات مالی، کاربران، نوآوران، اپراتورها، برنامه‌نویسان و توسعه‌‌دهندگان، دولت‌ و حاکمیت، صنایع بخش خصوصی و کنسرسیوم‌ها، محققان، ارائه‌دهندگان خدمات، رسانه‌ها "، طبقه بندی شده است.

گفتنی است زنجیره بلوکی یکی از مهم‌ترین فناوری‌های عصر حاضر است که ظرفیت بالایی در تحول عملکرد طیف وسیعی از صنایع و بخش‌های مالی- اقتصادی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004521

وب گردی

وب گردی