بهره‌‌مند‌ی 60 هزار نفر ساعت از دوره‌های آموزشی پژوهشگاه صنعت نفت

رئیس آموزش تجهیز نیروی انسانی پژوهشگاه صنعت نفت با تأکید براین‌که  کار اصلی این پژوهشگاه، توسعه پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی است گفت: ما در تلاش هستیم که دانش افراد را براساس تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا پیش بریم.

اعظم اسداللهی رئیس آموزش تجهیز نیروی انسانی پژوهشگاه صنعت نفت، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه آموزشگاه پژوهشگاه صنعت نفت در واقع برای پرسنل پژوهشگاه و برای جامعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دوره‌های آموزشی و نیازسنجی برگزار می‌کند، اظهار کرد: این پژوهشگاه به دلیل دارا بودن نیروی انسانی متخصص و با تجربه شرایط را برای برگزاری کلاس‌های آموزشی فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: وجه تمایز برنامه‌های آموزشی پژوهشگاه صنعت نفت این است که علاوه بر دانش تئوری و آکادمیک از دانش عملی در طراحی درس‌ها استفاده می‌شود.

اسداللهی با بیان این‌که اکثر کارآموزان ما دانشجویانی هستند که از دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات، علم و صنعت و امیرکبیر در این دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند گفت: پژوهشگاه صنعت نفت برای بهره‌مندی دانشجویان دوره‌های آموزشی تسهیلاتی را ارائه می‌دهد تا جایی که 50 درصد هزینه را دانشجو پرداخت نمی‌کند.

رئیس آموزش تجهیز نیروی انسانی پژوهشگاه صنعت نفت، با تاکید براین‌که کار اصلی پژوهشگاه صنعت نفت توسعه پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی است، گفت: ما در تلاش هستیم که پروژه‌ها را براساس تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا جلو بریم.

وی اضافه کرد: دانشجویان می‌توانند حین آموزش در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشغول به کار شوند و یا در قالب پایان‌نامه و پروژه های پژوهشی، اطلاعات را از اعضای هیات علمی دریافت کنند تا با این روش دانش خودشان را به سمت صنعتی شدن پیش برند.

اسداللهی با تاکید بر اینکه سال گذشته حدود 60 هزار نفر ساعت در مراکز آموزشی پژوهشگاه صنعت نفت آموزش‌های لازم را در بخش‌های صنایع بالادستی و پایین دستی نفت و گاز طی کردند، گفت: در این مرکز آموزشی 253 نفر از دانشگاه‌های مختلف در رشته کلیدی صنعت نفت و گاز دوره‌های کارآموزی را سپری کردند.

رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی پژوهشگاه صنعت نفت، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی اصولی صورت گرفته قرار است امسال در سه محور اصلی صنایع بالادستی و پایین دستی نفت، انرژی و محیط زیست دوره های جدید را برگزار کنیم و در این دوره‌ها از دانش و تخصص استادان خبره و فعال بهره خواهیم برد.

اسداللهی، بر لزوم به‌کارگیری آموزش در سازمان‌ها نیز تاکید کرد و گفت: آموزش یکی از ارکان توسعه نیروی انسانی در سازمان‌هاست به همین جهت این مهم در پژوهشگاه صنعت نفت نیز مورد توجه ویژه قرار دارد. به خصوص در مدیریت جدید در یک سال گذشته این توجه افزایش یافته و شیوه‌های نوین آموزشی در توانمند‌سازی نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه سازمان‌ از اهمیت بسزایی برخوردار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004531

وب گردی

وب گردی