دانشگاه آزاداسلامی، اقتصاد هر شهر را با دانشگاه‌های جوار صنعت گره می‌زند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با هیئت رئیسه سازمان بسیج اساتید کشور، گفت: دانشگاه آزاد می‌خواهد اقتصاد هر شهر را با دانشگاه آن شهر و دانشگاه‌های جوار صنعت گره بزند.

به گزارش گروه دانشگاه از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی باحضور در سازمان بسیج اساتید کشور با هیئت رئیسه این سازمان دیدار و طرفین درباره رویکرد تحولی بسیج اساتید و نوسازی علمی – فرهنگی دانشگاه آزاد گفتگو کردند.

دکتر طهرانچی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست صمیمی گفت: به اعتقاد من غرب تمام همت خود را به‌کار بسته است تا دانشگاه در جمهوری اسلامی دور از دسترس نیروهای انقلابی باشد. دانشگاه در غرب از ابتدای شکوفایی خود، هم نیازهای درون دانشگاه و هم بیرون دانشگاه را برآورده می‌کرده است.


وی در ادامه گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی تغییر و تحولات تنها در «صورت» نخواهد بود بلکه تغییر در «سیرت» این دانشگاه در افق تمدنی نیز در دستور کار ما قرار دارد به نحوی که تناسب محتوا با قالب رعایت شود. کمااینکه در «طرح پایش نظام موضوعات علمی کشور» همین موضوع را دنبال می کنیم.


دکتر طهرانچی در ادامه افزود: دانشگاه آزاد با در اختیار داشتن 30 هزار عضو هیئت علمی و 1 میلیون و دویست هزار دانشجو ظرفیت عظیمی در اختیار دارد که تلاش خواهد شد این امکان بزرگ در تولید قدرت و ثروت به کار گرفته شود.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه کشور باید آرایش جنگی به خود گیرد، گفت: دریافت ما در دانشگاه آزاد هم این است که باید آرایش جنگی به خود بگیریم. از این رو بدون تعارف با افراد و سلایق سیاسی وظیفه خود می دانیم که علی‌رغم وجود فشارهای فراوان، تغییرات لازم را به سود کشور و با افق تمدنی در این دانشگاه مهم ایجاد کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره مهم‌ترین زمینه های همکاری میان بسیج اساتید و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظام موضوعات علمی در کشور به‌صورت جدی در دانشگاه آزاد پیگیری شده و در سال 98 تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی تلاش خواهند کرد موضوعات پایان نامه های خود را با توجه به احصای مسائل تعیین شده به پیش برند و در راه حلّ مسائل کشور گام بردارند. ما تمامی زیرساخت های نرم افزاری این کار را نیز فراهم کرده ایم.


دکتر طهرانچی در ادامه با نزدیک دانستن این برنامه در دانشگاه آزاد اسلامی با اندیشکده های راهبردی بسیج اساتید کشور از بسیج اساتید درخواست کرد نماینده ای در جلساتی که زیرنظر رئیس دانشگاه اداره می شود معرفی نماید و ادامه داد: دانشگاه آزاد می خواهد اقتصاد هر شهر را با دانشگاه آن شهر و دانشگاه های جوار صنعت گره بزند. موضوعاتی که برای هر شهر اولویت دارد مانند چرم، کیف و کفش در تبریز یا نساجی در یزد و مواد و انرژی در واحد تهران جنوب و ... را در نظام موضوعات قرار دادیم و تمام دانشجویان از سراسر کشور می توانند به آن موضوع در قالب پایان نامه بپردازند. هم اکنون نیز از چند مرکز در کشور سفارش موضوعات دریافت شده است که امیدواریم بتوانیم با کمک بسیج اساتید که در دورۀ تحولی خود با اندیشکده ها و گروههای مسئله محور بر این چرخه در استانها و شهرستانها و پایتخت تأکید دارد، گام های بزرگی در کشور برداریم.


در ادامه این جلسه مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن تشکر از حضور دکتر طهرانچی و کمک به روند تحولی و نشاط آفرینی علمی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برقراری نسبت میان آموزش و علم و شکوفایی مزیّت های دانشگاهی در مناطق مختلف کشور، اقدام ضروری و شایسته ای است که امیدواریم با پیوند این رویکرد حلّ المسائلی با نوسازی های علمی در دانشگاه آزاد برای مردم نویدبخش و کارساز شود.


زارعی با اشاره به راه اندازی اندیشکده های راهبردی و گروه های مسئله محور و مرتبط با مسائل یک زیست بوم در کشور گفت: روند تحولی دانشگاه آزاد و روند تأسیسی گروه های مسئله محور در بسیج اساتید می تواند در ضمن پرورش نیروهای انسانی زبده و کارآمد برای بهبود اقتصادی و اجتماعی کشور مفید باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004538

وب گردی

وب گردی