رمضان فرصتی برای تهذیب نفس و پالایش روح است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اشاره به برکات و معنویات ماه مبارک رمضان گفت: رمضان فرصتی ارزشمند برای تهذیب نفس، پالایش روح و تقرب به خالق متعال است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از واحد هرمزگان، سعید مرادپور معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بندرعباس با اعلام برنامه های ماه مبارک رمضان در واحد بندرعباس، با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه پاکی، تقوا، آمرزش گناهان، رحمت و فضل پروردگار است اظهار کرد: همانگونه که انسان ظاهر را آراسته می‌سازد، باید باطن خود را نیز غبارروبی کند.

این مسئول با تاکید بر ترویج فرهنگ روزه گرفتن و دعوت جوانان و جامعه دانشگاهی به این امر واجب افزود: یکی از برکات ماه رمضان روزه گرفتن است که موجب بالا بردن عزت نفس و سلامت روانی دانشجویان می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بندرعباس با بیان اینکه رعایت احکام و اخلاق اسلامی در ماه رمضان باید تقویت باورهای دینی و مذهبی جوانان را همراه داشته باشد اظهار کرد: تشویق و ترغیب جوانان به رعایت اصول و اخلاق اسلامی از رسالت مهم حوزه فرهنگی است که در جهت تربیت و پرورش دانشجویانی با روحیه دینی و انقلابی باید صورت گیرد.

مراد پور آگاهی بخشی و بیداری جوانان در برابر هجمه های دشمن و خرده فرهنگ های غربی را از موارد مهم دانست و افزود: با توجه به شرایط امروز کشور که دشمنان خبیث بیشترین تلاش خود را در جهت خدشه دار کردن ارزش های انقلاب می کنند لذا مبلغان و استادان در مساجد و کارگاه های آموزشی باید نسبت به بالا بردن آگاهی سطح جامعه، این مساله مهم را نیز مد نظر قرار دهند.

وی از آمادگی این واحد دانشگاهی برای ورود به ماه رمضان خبر داد و گفت: فضا سازی مناسب دانشگاه با استفاده از آیات الهی، روایات و احادیث و فرمایشات مقام معظم رهبری از فعالیت های صورت گرفته است.

این مسئول با تشریح برنامه های این واحد دانشگاهی در ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری کلاس آموزش احکام نماز، جلسه آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، دوره ی تفسیر قرآن کریم، محفل انس با قرآن، جشن تکلیف فرزندان کارکنان و برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان ویژه کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان و شرکت با شکوه در مراسم راهپیمایی روز قدس از برنامه های این واحد است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004546

وب گردی

وب گردی