30 دانشجوی خارجی در رشته پزشکی واحد زاهدان مشغول به تحصیل هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: بیش از هزار دانشجو در مقطع دکتری در واحدهای دانشگاهی استان داریم که 30 دانشجوی خارجی در رشته پزشکی واحد زاهدان مشغول به تحصیل هستند.

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رشته‌‌های دکتری دانشگاه آزاد و شرایط جذب در واحدهای مختلف استان گفت: امسال در سه گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پزشکی در مقطع دکتری پذیرش دانشجو داریم. در حال حاضر، حدود 200 نفر دانشجوی علوم پزشکی و نزدیک به 800 نفر دانشجوی مرتبط به پزشکی داریم که حدود 80 نفر از اولین دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی به تازگی فارغ‌‌التحصیل شدند.

وی افزود: بیش از هزار دانشجو در مقطع دکتری در واحدهای دانشگاهی کل استان داریم و 30 دانشجوی خارجی در رشته پزشکی واحد زاهدان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان درباره برخورد وزارت علوم در ارائه رشته‌های مختلف مقطع تحصیلات تکمیلی، خاطر نشان کرد: با توجه به نیازمندی‌های استان در رشته‌‌های علوم انسانی و برخورداری از استانداردهای لازم درخواست جذب چند رشته در مقطع دکتری داشتیم؛ اما متاسفانه از وزارت علوم و سازمان مرکزی تایید لازم برای جذب یکسری رشته‌‌های مورد نیاز را دریافت نکردیم، این در شرایطی است که برای ظرفیت بخشی در برخی از رشته‌ها، وزارت علوم رفتاری دوگانه نسبت به دانشگاه آزاد در مقابل دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی دارد.

میر یادآور شد: دانشگاه آزاد واحد زاهدان در مقابل دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی از شرایط بهتری برخوردار است و علی‌رغم داشتن استادان متبحر و تعداد بیشتر اعضای هیات علمی در شرایط نابرابری قرار گرفته است که این برخورد ناعادلانه وزارت علوم، جای تامل دارد.

وی متذکر شد: در رشته‌های پزشکی و حسابداری اخطار حذف رشته در مقطع دکتری را داشتیم؛ اما با ایجاد امکانات مناسب و جذب هیات علمی بالینی و متخصص در زمینه پزشکی و علوم آزمایشگاهی هم جذب هیات علمی انجام شد و این رشته‌ها برای ما حفظ شد. در حال حاضر 300 عضو هیات علمی در واحدهای کل استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان درباره نحوه مصاحبه پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: سال گذشته، کلیه پذیرفته‌شدگان مقطع دکتری دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان برای انجام مصاحبه به استان کرمان رفتند و این روندی بوده که در سازمان مرکزی، چند استان برای انجام مصاحبه مقطع دکتری در دانشگاه آزاد تعیین شدند؛ اما بهتر است، مصاحبه مقطع دکتری واحدهای دانشگاه آزاد به خود واحدهای دانشگاهی سپرده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004556

وب گردی

وب گردی