بازار شکر متعادل می‌شود/جزئیات چگونگی توزیع شکر در میادین و فروشگاه‌ها

رئیس سازمان صنعت استان تهران با اشاره به چگونگی توزیع شکر در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: طی روزهای آتی بازار شکر متعادل می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، یدالله‌صادقی در مورد چگونگی توزیع و عرضه شکر در میادین میوه و تره و فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: از حدود 4 روز پیش در راستای تنظیم بازار شکر، توزیع این کالا در میادین میوه و تره‌بار آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت استان تهران با اشاره به رایزنی با امیرخسروفخریان مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تامین موجود شکر فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: از مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواستیم تا فعلا با موجودی شکر خود فروشگاه‌های زنجیره‌ای را تامین کند تا تامین کالای حواله‌های شکری که به غله بازرگانی ارائه شده انجام شود و وارد شبکه توزیع شود.

وی افزود: در روز 15 اردیبهشت، 120 تن شکر تحویل سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهر تهران شده است و طرح توزیع شکر را آغاز کردیم اما تا بازگشت وضعیت بازار شکر به روال قبلی چند روزی زمان لازم است.

صادقی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سازمان میادین میوه و تره‌بار و برخی از صنوف به عنوان شبکه توزیع شکر در تهران انتخاب شده‌اند، گفت: هنوز سهمیه واحدهای صنفی به دلیل اینکه منابع مالی آنها تامین نشده بود داده نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: برای شهرستان‌ها هم نمایندگان ادارات صنعت معدن و تجارت را فراخوان کرده‌ایم تا آنها از طریق شبکه منتخب خود اقدام به توزیع شکر کنند.

وی گفت: 22 هزار تن سهمیه برای واحدهای صنفی و صنعتی اعلام شده که براساس پروانه‌بهرداری در حال معرفی این واحدها به شرکت غله و بازرگانی منطقه یک هستیم.

در روز 15 اردیبهشت، 120 تن شکر تحویل سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهر تهران شده است و طرح توزیع شکر را آغاز کردیم اما تا بازگشت وضعیت بازار شکر به روال قبلی چند روزی زمان لازم است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: اما با توجه به فرایند واردات شکر، ترخیص و همچنین تسویه شکر و تبدیل شکر خام به شکر سفید فرایند تولید و توزیع شکر زمان‌بر می‌شود که با سرعت بخشی به کار کارخانه‌ها و کار شبانه‌روزی آنها قطعا بزودی حجم بیشتری شکر وارد شبکه توزیع خواهد شد.

صادقی با تاکید بر اینکه کمبود شکر به زودی در بازار حل می‌شود، گفت: تاکنون دو کارخانه قند فیروزکوه و کرج، شکر مورد نیاز تهران را تامین می‌کرد که اکنون شرکت غله و بازرگانی سه کارخانه دیگر را برای تولید بیشتر شکر برای تهران به کارخانه‌های تولیدی اضافه کرده است وبراین اساس با توجه به کار شبانه‌روزی بزودی شاهد حل مشکلات در بازار شکر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مشکلی در تامین شکر مشکلی وجود ندارد، گفت: سازمان صنعت استان تهران روزانه 7 تا 8 هزار تن حواله شکر صادر می‌کند و این حواله‌ها به شرکت غله و بازرگانی منطقه یک کشور داده‌ها می‌شود و شرکت مذکور هم به تناسب تولید در کارخانه‌های مذکور حواله را تامین کالا می‌کند و به متقاضیان تحویل می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه هنوز شبکه توزیع شکر پر و انبوه نیست، گفت: اما کم‌کم تولیدات وارد شبکه توزیع خواهد شد و نیاز مردم مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به سهمیه 26 هزار تنی توزیع شکر گفت: در حال حاضر حواله 22 هزار تن شکر برای مصارف صنف و صنعت و 4 هزار تن برای مصارف خانوار صادر شده و با تامین آن از سوی کارخانجات به بازار وارد می‌شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1004568

وب گردی

وب گردی