آمریکا نمی‌تواند با افزایش فشارها بر ایران به اهداف خود برسد

کارشناس مسائل نظامی روس در مصاحبه با رادیو "اسپوتنیک" در تفسیر سخنان اخیر مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که بعید است واشنگتن با اعمال فشارهای خود بر تهران به اهداف خود دست یابد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،به نقل از خبرگزاری «تاس»، "لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که بعد از سخنان "جان بولتون" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی که اعلام کرده واشنگتن به‌عنوان "ارسال علامت به تهران" گروه ناو ضربتی نیروی دریایی آمریکا و بمب‌افکن‌های خود را به منطقه خلیج فارس اعزام می‌کند، باید در سطح بین‌المللی با این برخوردهای واشنگتن مقابله شود.

این مقام بلندپایه پارلمانی در جمع خبرنگاران گفت: «سخنان بولتون گویای ادامه خط‌مشی تند و مقابله‌جویانه آمریکا علیه تهران است. اوضاع در جهت‌گیری به‌سمت ایران بسیار نگران‌کننده شده و در چنین شرایط نباید دست روی دست گذاشت، باید "گوش به زنگ بود" و در تمامی سازمان‌های بین‌المللی، از جمله در چارچوب گروه بریکس (شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) موضعگیری قاطعی در برابر این برخوردهای آمریکا اتخاذ و با آنها مقابله کرد. اکثر کشورهای این گروه از اقدامات آمریکا که خود را تنها قدرت جهانی می‌داند، رضایت ندارند».

اسلوتسکی با اشاره به این مسئله که جان بولتون بار دیگر از تهدیدات از جانب تهران صحبت کرده، درحالی که برای ادعای خود هیچ توضیح و دلیلی نیاورده است، افزود: «چنین "ارسال علائمی" به‌خصوص بعد از خارج شدن یکجانبه واشنگتن از توافقنامه هسته‌ای با ایران و جای دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، منجر به بی‌ثباتی اوضاع و افزایش رویارویی خواهد شد».

این سناتور روس این واقعیت را مورد توجه قرار داد: «واضح است که ایالات متحده قصد دارد جامعه جهانی را برای یک سناریوی نظامی احتمالی در منطقه خلیج فارس آماده سازد. فضای اطلاعاتی به‌شدت تحریف شده و همه‌روزه صدها خبر با محتوای ضدایرانی از سوی رسانه‌های گروهی غربی ساخته و پرداخته می‌شوند».

وی تأکید کرد: «چنین اقداماتی به‌شدت به امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی آسیب می‌زند و در عین حال گویای آن است که آمریکا جز منافع خود به مسئله دیگری علاقه ندارد و همچنان به نقض حقوق بین‌الملل ادامه می‌دهد».

آمریکا نمی‌تواند با افزایش اعمال فشارها بر ایران به اهداف خود برسد

"آندری کوشکین" کارشناس مسائل نظامی روس نیز در مصاحبه با رادیو "اسپوتنیک" در تفسیر سخنان اخیر مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا گفت که بعید است واشنگتن با اعمال فشارهای خود بر تهران، به اهداف خود دست یابد.

کوشکین گفت: «آمریکا در حال افزایش وخامت اوضاع در روابط با ایران است. آنها سپاه پاسداران ایران را سازمانی تروریستی نامیده‌اند، علاوه بر این، اعمال فشارهای اقتصادی اعمال‌شده از سوی واشنگتن هم باید امکانات صادرات نفت ایران را از بین ببرد. این اعمال فشارها با استفاده از تمامی روش‌ها انجام می‌گیرند. تنها راه باقی‌مانده نظامی است که سخنان جان بولتون درباره اعزام گروه ناوهای هواپیمابر به منطقه، باید "علامت لازم" را به تهران برساند، چنین اقدامی که جنبه نظامی دارد، وخامت اوضاع را تا حد بسیار جدی تشدید خواهد کرد. البته ایران هم ده‌ها سال است که تحت تحریم‌های مختلف آمریکا قرار داشته و این اقدامات باعث نمی‌شود تا سیاست خارجی خود را تغییر دهد، به‌خصوص در شرایطی که طرف آمریکایی به چنین زورآزمایی‌هایی در نزدیکی مرزهای این کشور دست می‌زند».

انتهای پیام/

کد خبر: 1004577

وب گردی

وب گردی