آمریکا پیشنهاد جدیدی به عراق داده است

یک منبع سیاسی از پیشنهاد واشنگتن به بغداد برای ادامه معافیت از تحریم های علیه ایران در صورت ارائه تسهیلات به شرکت های آمریکایی در قراردادهای مربوط به صنعت برق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه العرب چاپ لندن در گزارشی از یک منبع سیاسی نقل کرده که آمریکا به عراق پیشنهادی در رابطه با ادامه معافیت از تحریم های علیه ایران در مقابل برخی شرایط مربوط به صنعت برق ارائه داده و دولت فدرال این کشور نیز به طور جدی در حال بررسی این پیشنهاد است.

منبع مذکور که نام وی فاش نشده در این باره اظهار داشت: واشنگتن به بغداد پیشنهاد داده در برابر برخورداری شرکت های آمریکایی از برخی تسهیلات برای اجرای قراردادهای مربوط به صنعت برق عراق، همچنان از اجرای تحریم های علیه ایران معاف باشد.

به گفته این منبع سیاسی، آمریکا بر این باور است که عراق برای حل مشکل کمبود برق به نزدیک چهار سال زمان نیاز دارد و در این راه نیز بر خلاف برنامه ریزی بغداد برای حل مشکل موجود با مبلغ 14 میلیارد دلار، نزدیک به 20 میلیارد دلار را هزینه خواهد کرد.

منبع مذکور ضمن تاکید بر این که واشنگتن با مرتبط ساختن برخورداری شرکت های آمریکایی از تسهیلات برای اجرای پروژه در عراق با پرونده تحریم های خود علیه ایران مخالفت نمی کند، تصریح کرد: بر اساس این پیشنهاد، برای آمریکا فعالیت شرکت های خود در چارچوب سرمایه گذاری های هنگفت در عراق و همچنین رسیدن این کشور به مرحله خودکفایی در تامین برق مورد نیاز خود برای رهایی از پیوند ارگانیک با ایران در این زمینه تضمین خواهد شد.

این منبع سیاسی در پایان نیز تاکید کرد که دولت عراق به طور جدی در حال بررسی پیشنهاد مذکور آمریکا است و احتمال دارد با آن موافقت کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004588

وب گردی

وب گردی