مدال آوران طلا از کنکور معاف هستند/ المپیاد سواد رسانه، از مرکز استعداد‌های درخشان  مجوزندارد

 رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: المپیاد‌هایی که با این مجموعه هماهنگ نشده و در کمیته‌های علمی و شورای باشگاه رسمیت نیافته باشند از منظر باشگاه دانش پژوهان جوان رسمیت ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، سومین دوره المپیادسواد رسانه روز جمعه با همکاری بخش خصوصی برگزار شد که در آن به شرکت کنندگان وعده‌هایی از جمله ورود به دانشگاه و برگزار شدن این آزمون از سوی آموزش و پروش مطرح شده بود.

فاطمه مهاجرانی، درباره قانونی یا غیر قانونی بودن المپیاد‌های سواد رسانه‌ای گفت: تنها و تنها مرکزی که اجازه و مجوز برگزاری المپاد‌های دانش آموزی بر اساس اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان و همچنین بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش را دارد باشگاه دانش پژوهان جوان و همچنین مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان است.

وی در ادامه گفت: المپیاد‌هایی که با این مجموعه هماهنگ نشده باشد و در کمیته‌های علمی و شورای باشگاه رسمیت نیافته باشند از منظر باشگاه دانش پژوهان جوان رسمیت ندارد.

وی افزود: المپیاد سواد رسانه ای از سوی باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار نمی شود و هیچ گونه مجوز و اساسی در باشگاه دانش پژوهان جوان ندارد.

وی درباره معافیت کنکور برای مدال آوران المپیاد‌های دانش آموزی گفت: فقط مدال‌های طلای دانش آموزان در المپیاد‌ها و در رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، نجوم، اختر فیزیک و ادبی معافیت کنکور دارند و المپیادی‌هایی که موفق به کسب مدال نقره و برنز شوند فقط درصدی از معافیت کنکور را می‌گیرند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1004589

وب گردی

وب گردی