ایجاد دانشگاه‌های کار‌آفرین در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون آموزش مجلس در خصوص ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین مطالبات جدی از وزارت علوم دارد و این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین و تاثیر آن بر اشتغال‌زایی و رونق تولید اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه موضوع آموزش مهارتی را برای اجرا در آموزش و پرورش و دانشگاه ها قید کرده ایم؛ این موضوع مطالبه ای جدی از وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم محسوب می شود.

وی افزود: متاسفانه دستگاه های آموزشی کشور در چند سال اخیر، بیشتر به جنبه های نظری آموزش توجه کرده اند؛ فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور از لحاظ علمی در وضعیت مناسبی قرار دارند؛ اما از لحاظ مهارتی و کارآفرینی در وضعیت خوبی قرار نداریم.

زاهدی تصریح کرد: توجه به مهارت در دانشگاه ها و مدارس کشور اهمیت ویژه ایدارد؛ چرا که اگر فارغ التحصیلان دبیرستانی و دانشگاهی کارآفرین باشند، به دنبال آگهی استخدام در یک نهاد اداری یا دولتی نخواهند رفت و می توانند به وسیله مهارتی که دارند نه تنها برای خودشان شغل ایجاد کنند، بلکه افراد دیگری را تحت پوشش خود قرار دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره برنامه ریزی های این کمیسیون در راستای ایجاد دانشگاه کار آفرین، گفت: کمیسیون آموزش مجلس در این خصوص مطالبات جدی را از وزارت علوم دارد و این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004621

وب گردی

وب گردی