امتحانات هماهنگ در پایه ششم برگزار خواهد شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: نسخه اولیه شیوه‌نامه ارزشیابی توصیفی اصلاح‌شده و به‌زودی در یک جمع علمی مجدداً اعتبار بخشی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، رضوان حکیم زاده در حاشیه دومین جلسه شورای عالی اقامه نماز گفت: امتحانات هماهنگ در پایه ششم برگزار خواهد شد و در مناطق سیل‌زده با تصمیمی که در شورای عالی آموزش‌وپرورش گرفته‌شده است، در صورت لزوم سؤالات برای مدارس از طریق الکترونیکی ارسال می‌گردد.

وی با اشاره به تغییرات در شیوه‌نامه ارزشیابی توصیفی گفت: بر اساس تکلیفی که شورای عالی آموزش‌وپرورش کرده بود، جلسات تخصصی برای بازبینی و آسیب‌شناسی شیوه‌نامه ارزشیابی توصیفی برگزارشده است و نسخه اولیه شیوه‌نامه اصلاح‌شده و به‌زودی در یک جمع علمی مجدداً اعتباربخشی خواهد شد تا در شورای عالی آموزش‌وپرورش مطرح شود.

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به اینکه برای سال تحصیلی آینده چه تغییراتی در کتب درسی دوره ابتدایی داریم، گفت: این بخش مربوط به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است که باید برای سال تحصیلی آینده تصمیم بگیرد.

حکیم زاده در پایان بابیان اینکه در دوره ابتدایی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده که 20 هزار معلم در اختیار آموزش‌وپرورش قرار خواهد داد و البته برای 50 هزار معلم دیگر هم مجوز استخدام گرفته‌اند و امیدوارم با توجه به اینکه در سند تحول بنیادین آمده است که اولویت تخصیص منابع انسانی با دوره ابتدایی است و چون این دوره پایه و فونداسیون آموزش‌وپرورش است درصدی از این نیروها در دوره ابتدایی به کار گرفته شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004639

وب گردی

وب گردی