مسابقات «از طراحی تا ساخت» در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد

مسابقات «از طراحی تا ساخت» ویژه دانشجویان رشته معماری با مشارکت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های البرز و تهران در سما واحد کرج برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرج، نخستین دوره مسابقات «از طراحی تا ساخت» با شرکت 17 تیم 3 نفره از آموزشکده های سما استان تهران، البرز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد و نظرآباد در قالب فرآیند شکل گیری کامل و تیمی با محوریت طراحی دستی، طراحی نرم افزار سه بعدی و ساخت ماکت در یک روز به صورت هماهنگ برگزار شد.

محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد کرج، سارا دشتگرد رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج و رضا احمدزاده نایب رئیس شورای شهر نظرآباد نیز ضمن بازدید از فعالیت دانشجویان حاضر، از امکان برگزاری این مسابقات در سطح کشوری با مشارکت و همکاری شورای شهر و دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز خبر دادند.

دشتگرد با بیان اینکه هر ساله در دنیا مسابقات متعددی در حوزه معماری برگزار می شود، گفت: بسیاری از ایده های مطرح شده در این مسابقات هیچگاه به مرحله اجرا نمی رسند، اما برگزاری این گونه برنامه ها در سطح دانشگاه ها سبب افزایش خلاقیت، اشتیاق و مشارکت دانشجویان می شود و از مهم ترین نتایج این رقابت های هدفمند، آشنایی با کارفرمایان برای ورود به حرفه خواهد بود.

وی افزود: برای نخستین بار دانشکده سما واحد کرج موضوع از طرح تا ساخت را مطرح کرده که علاوه بر ارائه ایده های خلاقانه، سبب سوق دادن تفکر دانشجو به سمت طرح های قابل اجرا بوده و سبب تشویق آنان برای آشنایی با حرفه و در نهایت آمادگی برای حضور در محیط کار حرفه ای خواهد شد.

در پایان کارهای ارائه شده دانشجویان شامل طراحی دستی، طراحی نرم افزار سه بعدی و ساخت ماکت، توسط استادان رشته معماری مورد بررسی، تجزیه و تحلیل و داوری قرار گرفت که در نهایت با جمع بندی امتیازات به ترتیب آموزشکده سما جنت آباد 1 ،جنت آباد 2 و آموزشکده سما کرج حائز مقام‌های اول، دوم و سوم شدند و مسابقه با اهدای لوح و جوایز تیم های برتر به پایان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004641

وب گردی

وب گردی