کشف درمان جایگزین صرع در کودکان

دانشمندان و پزشکان طی اقدامی مشترک توانستند یک قرص جایگزین برای فنی‌توئین پیدا کنند که دارای تداخل دارویی با دیگر داروها نیز نیست.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پزشکان و دانشمندان ​طی تلاشی مشترک، یک جایگزین برای «فنی‌توئین» در درمان تشنج ناشی از صرع کودکان شناسایی کرده‌اند.

محققان با ارزیابی 300 کودک مبتلا به صرع، دریافتند که داروی « لِـوِتیراستام » بهتر از فنی‌توئین نیست اما برای تهیه و تزریق آسانتر و هیچ تداخل دارویی با داروهای ضد صرع نشان نداده است.

اگر این داده‌ها در مطالعات پیگیری تایید شوند، «لِـوِتیراستام» می‌تواند یک دارو جدید برای درمان صرع در کودکان باشد.

لِـوِتیراستام ( Levetiracetam) با نام تجاری « کِـپرا » (Keppra) دارویی است که در درمان صرع به‌کار می‌رود. این دارو در درمان صرع‌های پارشیال، میوکلونیک و تونیک-کلونیک کاربرد دارد. «اس-انانتیومرِ» مادهٔ شیمیایی اتیراستام است. این دارو خوراکی به ۲ صورت قرص‌های سریع‌الاثر و قرص‌های آهسته رَهش در دسترس است. این دارو فرم تزریقی هم دارد که به صورت داخل وریدی تجویز می‌شود. یک نمونهٔ ژنریک آن از نوامبر ۲۰۰۸ میلادی در ایالات متحده آمریکا و از سال ۲۰۱۱ در بریتانیا موجود است.

فنی‌توئین در کنترل تمام انواع صرع به غیر از حملات صرع کوچک، درد عصب سه قلو، حمله مداوم صرعی، آریتمی قلبی و نیز برای تسریع در التیام زخمها(بصورت موضعی) به‌کار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004652

وب گردی

وب گردی