آغاز داوری آثارجشنواره نشریات دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان

دبیر چهارمین جشنواره نشریات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: با اتمام مهلت ارسال آثار برای دبیرخانه، داوری آثار از این هفته آغاز می شود.

محمد زادمهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در چند سال گذشته، با دوران افت دانشجویی در خیلی از حوزه ها مواجه بودیم، گفت: تلاش کردیم برای فعالان جریان دانشجویی و نشریات دانشجویی ایجاد انگیزه کنیم. در این راستا از سال گذشته اتحادیه برای چهارمین دوره نشریات مختص به اتحادیه، به صورت تخصصی و کارویژه برنامه ریزی و پیگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد رقابت و انگیزه مهم ترین اهداف جشنواره نشریات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان است، بیان کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته سومین دوره نشریات با مشارکت نیمی از دفاتر اتحادیه و استقبال دانشجویان برگزار شد، سعی کردیم امسال با یکسری تغییرات در قالب مناسب‌تر جشنواره را برگزار کنیم.

زادمهر در خصوص معیار داوران اتحادیه گفت: داوران جشنواره از ادوار اتحادیه که در نشریات دانشجویی فعالیت داشتند و به صورت تخصصی در این حوزه کار کردند، انتخاب می شوند. با توجه به تجربیات دوره های گذشته از بهمن ماه سال 97 برنامه ریزی های آن انجام شد و در ساختار، فرم داوری و قوانین مشارکت دفاتر تغییراتی با هدف بالا بردن میزان مشارکت، انجام دادیم. با اتمام مهلت ارسال آثار برای دبیرخانه، داوری آثار از این هفته آغاز می شود.

دبیر روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: همچنین امسال اعلام کردیم نشریاتی که دفاتر عضو شورای مرکزی به صورت شخصی منتشر کردند هم می توانند در جشنواره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان شرکت کنند، در حالی که در دوره ها گذشته فقط نشریات به صاحب امتیازی اتحادیه حق شرکت داشتند که این تصمیم در راستای مشارکت بیشتر دفاتر گرفته و اجرایی شد.

وی بیان کرد: اطلاعیه اولیه برای شرکت نشریات در جشنواره در اسفندماه به دفاتر عضو اتحادیه اطلاع رسانی شد، از 20 فروردین ماه دریافت ارسال آغاز شد و تا 20 اردیبهشت ماه ادامه دارد و زمان ارسال آثار به پایان رسیده است؛ همچنین هیات داوران به شرکت گنندکان معرفی می شوند و فرآیند داوری نیز از این هفته آغاز می شود.

زادمهر با بیان اینکه سه دوره جشنواره نشریات جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شده است، درباره دستاورد این جشنواره تشریح کرد: قطعا برگزاری چنین جشنواره های دانشجویی تاثیرگذاری مثبتی در جامعه دانشگاهی دارد، البته دستاورد اصلی آن فعال کردن دفاتر به خصوص دفاتری که در دانشگاه های استان ها هستند در حوزه نشریات و تولید محتواست؛ چراکه کار نشریات دانشجویی یکی از سخت ترین فعالیت‌ها در جنبش دانشجویی است چون صفر تا صد کار توسط خود دانشجویان انجام می شود.

دبیر چهارمین جشنواره نشریات دانشجویی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطر نشان کرد: در خصوص جوایز هم، جدا از اینکه دانشجویان در کف دانشگاه ها به صورت جهادی در حال فعالیت هستند، لازم است مورد تشویق نیز قرار گیرند، به همین منظور حدود 10 الی 12 جایزه نیز در نظر گرفته شده که به برگزیدگان نشریات اهدا می شود و یکسری از نشریات که به صورت تخصصی در یک حوزه ورود پیدا کردند یا کار خاص و جدیدی انجام می دهند، مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی گفت: اختتامیه این دوره از جشنواره همزمان با کنگره سراسری اتحادیه در تابستان 1398 برگزار خواهد شد.

/انتهای پیام

کد خبر: 1004657

وب گردی

وب گردی