ظلمی که وزارت علوم به دانشگاه آزاد می کند کمتر از برجام نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: ظلمی که وزارت علوم به دانشگاه آزاد می کند کمتر از برجام نیست و متاسفانه سنگ اندازی های بسیاری در راه دانشگاه آزاد اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در مراسم تجلیل از استادان نمونه کشوری دانشگاه آزاد اظهار کرد: در گذشته نگاهم این بود که بتوانم انسان تاثیر گذاری باشد و بهترین راه برای این موضوع انتخاب شغل معلمی بود.

وی افزود: دوران نوجوانی ما در دوران جنگ‌ تحمیلی گذشت، سال ۶۹ کار تدریس را آغاز کردم و پس از چندین سال تحصیل موفق به نقش آفرینی در دانشگاه آزاد شدم.

وی با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: اولین فارغ التحصیلان دانشگاه قزوین در دانشگاه های تهران و شریف قبول شدند؛ طبیعتا اگر از استعدادهای کشور حمایت کنیم آن ها رشد کرده و موفق خواهند داشت.

موسی خانی تاکید کرد: با حمایت مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به جایگاه دانشمندان بزرگی همانند دکتر طهرانچی شده است. نقش دانشگاه آزاد اسلامی در حل معضلات جامعه بسیار پررنگ است. در این راستا ۳۰ هزار استاد فرهیخته در حال خدمت رسانی هستند؛ متاسفانه تعداد دانشجویانی که به خارج از کشور می روند، اندکی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد استان قزوین اذعان داشت: چرا باید با وجود ظرفیت های بزرگ دانشگاه آزاد صندلی های خالی داشته باشیم و دانشجویان به خارج از کشور بروند؟ چرا باید به دانشگاه آزاد ۲۰ یا ۳۰ ظرفیت بدهند اما به دانشگاه های غیر انتفاعی ۶۰ ظرفیت داده شود؟ ظلمی که وزارت علوم به دانشگاه آزاد می کند کمتر از برجام نیست و متاسفانه سنگ اندازی های بسیاری در راه دانشگاه آزاد اتفاق می افتد.

موسی خانی در پایان تاکید کرد: دانشگاه آزاد دانشگاهی نیست که برای رفتن به خارج از کشور سکوی پرتاب شود، باید به استعدادها و نخبگان کشور توجه بیشتری داشته باشیم تا از کشور خارج نشوند و بتوانند در توسعه کشور تاثیر گذار باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004693

وب گردی

وب گردی