آمریکا مقصر وضعیت بوجود آمده پیرامون برجام است

وزیر امور خارجه روسیه در آغاز دیدار خود با "ظریف" اعلام کرد که وضعیت پیچیده بوجود آمده پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به‌خاطر برخوردهای غیرمسئولانه آمریکاست که از اجرای تعهدات خویش در این باره خودداری کرده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در آغاز مذاکرات با "محمدجواد ظریف" همتای ایرانی خود در مسکو اعلام کرد که وضعیت پیچیده بوجود آمده پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به‌خاطر برخوردهای غیرمسئولانه ایالات متحده آمریکاست.

لاوروف گفت: «آنطور که من درک می‌کنم، ما بعنوان اصلی ترین مسئله باید وضعیت غیرقابل قبول بوجود آمده در رابطه با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را بررسی کنیم. وضعیتی که به خاطر برخوردهای غیرمسئولانه ایالات متحده بسیار پیچیده شده است، چرا که آنها از اجرای تعهدات خویش در چارچوب این توافقنامه مهم بین المللی که توسط قطعنامه مناسبی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد هم تقویت شده بود خودداری کردند.»

پیش از این "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران امروز اعلام کرد که تهران در پیام‌هایی برای سفرای انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه، آنها را از تصمیم خود درباره توقف اجرای برخی تعهدات خود در چارچوب توافقنامه هسته‌ای، مطلع کرده است. روحانی همچنین یادآور شد که به کشورهای اروپایی 60 روز برای مذاکره در این زمینه فرصت داده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004708

وب گردی

وب گردی