شخصیت های سریال «بازی تاج و تخت» در سیلیکون ولی

این روزها هیجان فصل آخر سریال  محبوب «بازی تاج و تخت» فراگیر شده، برخی از بینندگان این سریال، شباهت کاراکترهای این سریال را با شخصیت های دنیای تکنولوژی را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.   

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هیجان فصل آخر سریال محبوب «بازی تاج و تخت» فراگیر شده، کاربران شبکه های اجتماعی برخی از شباهت ها بین کاراکترهای این سریال را با شخصیت های دنیای تکنولوژی در سیلیکون ولی، مرکز تکنولوژی در آمریکا را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

پادشاه شب : مارک زوکربرگ

«مارک زوکربرگ» رئیس « فیس بوک »، « اینستاگرام » و « واتس آپ » مانند « پادشاه شب » تلاش فراوانی برای گسترش نفوذ خود انجام می دهد.

علاوه بر این، به گفته محققان دانشگاه آکسفورد، تعداد کاربران فیس بوک که در طی 50 سال جان خود را از دست خواهند داد ، ممکن است بسیار بیشتر از کسانی باشد که زندگی می کنند.

ند استارک : بیل گیتس

« بیل گیتس » در سال های اخیر بیشتر با فعالیت های خیرخواهانه خود شناخته می شود. گیتس که دومین فرد ثروتمند دنیاست بیشتر ثروت خود را صرف فعالیت های خیرخواهانه می کند.

« ند استارک » که در فصل اول، سریال با او خداحافظی کرد، برای نجات «جان اسنو» از مرگ حاضر شد نام خود را لکه دار کند.

سرسی لنیستر : جف بوزس

« جف بوزس » مدیرعامل غول دنیای خرید و فروش آنلاین و مالک سایت « آمازون » در سال های اخیر با افزودن به ثروت خود، تبدیل به ثروتمندترین فرد دنیا شده و درست مانند کاراکتر «سرسی لنیستر» صاحب قدرت و ثروت فراوانی شده است.

برن استارک : جک دورسی

« برن استارک » در « وستروس » صاحب اطلاعاتی است که کسی از آنها خبر ندارد؛ با این حال نتوانست مانع رد شدن «وایت واکر» ها از دیوار محافظ شود.

«جک دورسی» مدیر عامل « توئیتر » نیز مانند برن نتوانست مانع انتشار پیام های نژادپرستانه در اپلیکیشن خود شود.

دنریس تایگرین : دارا خسروشاهی

«دارا خسرو شاهی » برای نجات «اوبر» وارد صحنه شد. « دنریس تایگرین»، « مادر اژدها » نیز برای رهایی دنیا از ظلم و بی عدالتی وارد جنگ شد.

جان اسنو : سوزان وجسیسکی

« سوزان وجسیسکی » از اولین کارمندان « گوگل » بود. او نیز مانند «جان اسنو» که مدارج ترقی را در خاندان استارک به تدریج پیمود و سرانجام به مقام پادشاهی رسید، توانست با غلبه بر مشکلات خود را به مقام مدیر عاملی یوتیوب برساند.

راب استارک : استیو جابز

« استیو جابز » کسی بود که شرکت « اپل » را تبدیل اپلی که ما اکنون می شناسیم کرد و در میان کسانی قرار گرفت که با ایده های خودشان در دنیای تکنولوژی زندگی ما را تغییر دادند. ایده های خلاقانه او اینک جزئی از زندگی ما هستند.

«راب استارک » بسیار پیشتر از جان اسنو حرکت خود را برای برقراری عدالت در جهان شروع کرد ولی به دلیل خیانت برخی افراد نتواست به اهداف خود برسد. جابز نیز می خواست با ایده های خود جهان را تغییر دهد. اگر چه مقایسه مرگ این دو شاید چندان مشابه هم نباشد زیرا جابز بر اثر سرطان جان خود را از دست داد و راب استارک بر اثر خیانت.

سانسا استارک : تیم کوک

« تیم کوک » مدیرعامل اپل نیز مانند « سانسا استارک » به داشتن برنامه های بلند مدت مشهور است.

تیریون لنیستر : شریل سندبرگ

هر وقت صحبت از فیس بوک میشود نام زوکربرگ به ذهن ها خطور می کند ؛ این در حالی است که نقش « شریل سندبرگ » نیز در فیس بوک مانند « تیریون لنیستر » در پشت صحنه است و در اصل او نقش اساسی در این شرکت دارد.

جیمی لنیستر : ساندر پیچایی

با وجود تمام مخالفت ها، مدیر عامل گوگل در برابر خواسته های چین سر فرود آورد ولی از طرف دیگر برای محافظت از حریم خصوصی کاربران دست به کار شده است. همانند کاراکتر « جیمی لنیستر » در سریال بازی تاج و تخت، « ساندر پیچایی » نیز هم گام های درست و هم گام های اشتباه برمی دارد.

برون : اوان اشپیگل

مالک «اسنپ چت» اگر چه برای جلوگیری از خریداری شرکتش توسط فیس بوک تلاش بسیاری کرد ولی به دلیل متهم شدن به کپی کاری بیشتر قدرت خود را از دست داد. کاراکتر بورن نیز در سریال با افراد قدرتمندتر از خود درگیر شد.

تورموند : ایلان ماسک

« تورموند » رهبر وحشی ها نیز همانند « ایلان ماسک » برای گرفتن حق خود با نهایت وجود مبارزه می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004730

وب گردی

وب گردی