هجدهمین اعتکاف دانشجویی در حرم رضوی برگزار می شود

مسئول هجدهمین اعتکاف دانشجویی رمضانیه گفت: ثبت نام اعتکاف دانشجویی رمضانیه حرم مطهر رضوی که از چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه آغاز شده است، تا 28 اردیبهشت ماه و از طریق سایت www.vadieh.ir ادامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، نوید حبیبی مسئول هجدهمین اعتکاف دانشجویی رمضانیه با بیان اینکه این برنامه ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان 60 دانشگاه مشهد است، افزود: برنامه اعتکاف در سه روز آخر ماه مبارک رمضان (12، 13 و 14 خردادماه) درمسجد گوهر شاد حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت در نظر گرفته شده در این برنامه معنوی همانند سال گذشته هزار و 350 نفر است و با توجه به سابقه ثبت نام گسترده در سالهای گذشته آمادگی پیش ثبت نام برای بیش از هفت هزار نفر وجود دارد.
مسئول هجدهمین اعتکاف رمضانیه گفت: همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) در پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان نتیجه قرعه کشی پذیرفته شدگان از طریق سایت ثبت نامی به اطلاع خواهد رسید.

حبیبی افزود: اولین نشست ها برای برگزاری این برنامه از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد که با مساعدت آستان قدس رضوی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهای شهر مشهد به نتیجه رسید و در این اعتکاف برای 600 زن و 750 مرد ظرفیت در نظر گرفته شده است.
مسئول هجدهمین اعتکاف رمضانیه گفت: در سال گذشته با توجه به ثبت نامهای انجام شده دو سوم ظرفیت به ترتیب به دانشگاه های فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، علوم پزشکی مشهد و بقیه به سایر دانشگاه های شهر مشهد تعلق گرفت.


وی با اشاره به برنامه های معنوی تدارک دیده شده در این اعتکاف گفت: تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب در قالب 25 حلقه معرفتی و بررسی موضوعات و مسائل روز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است. در سال گذشته بیش از 100 نفر از استادان دانشگاه های شهر مشهد دراین برنامه معنوی حضور داشتند.
مسئول هجدهمین اعتکاف رمضانیه گفت: برگزاری مراسم ترتیل خوانی و جزءخوانی قرآن کریم و همچنین برگزاری تلاوت های مجلسی با حضور قاریان بین المللی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه در مراسم اعتکاف امسال اولویت با دانشجویانی است که برای اولین بار معتکف می شوند، افزود: با توجه به قوانین و مقرارت اعلام شده در سامانه، ثبت نام در هجدهمین اعتکاف رمضانیه فقط ویژه دانشجویان و استادان دانشگاه های مشهد مقدس می باشد و پذیرش دانشجویان دیگر شهرستان ها امکان پذیر نیست.
گفتنی است: این اعتکاف از سوی هیات ودیعه الحسین (ع) هیات دانشجویان و دانش آموختگان مشهد مقدس با همکاری روسا و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های فردوسی، علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و همچنین مساعدت آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004860

وب گردی

وب گردی