بررسی کمک‌های پزشکی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به سیل زدگان

دانشگاه آزاد اسلامی از نخستین روزهای سال نو با توجه به وقوع حوادث و بحران‌های طبیعی در کشور برای کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده به حالت آماده‌باش درآمده و در لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی‌بر کمک‌های مردمی و ورود دستگاه‌های عمومی وارد میدان شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، تعطیلات نوروزی و نخستین هفته کاری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۸ را می‌توان بی‌نظیرترین شروع سال کاری در تاریخ ۳۷ ساله این دانشگاه دانست و از آنجایی که اعتقاد مدیران این دانشگاه خدمت به مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان و صاحبان اصلی آن است، دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به اتفاقاتی که برای مردم می‌افتد، بی‌تفاوت نیست. از این‌رو این دانشگاه از نخستین روزهای سال نو با توجه به وقوع حوادث و بحران‌های طبیعی در کشور برای کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده به حالت آماده‌باش درآمده و در لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی‌بر کمک‌های مردمی و ورود دستگاه‌های عمومی وارد میدان شده است.

در این راستا پنجم فروردین ستاد مقابله با بحران سیل در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد و بلافاصله نمایندگان دانشگاه به شهرهای زلزله‌زده اعزام شدند و حجم انبوهی از کمک‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی هم به مناطق زلزله‌زده اعزام شد. در این گزارش به بررسی کمک‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه می‌پردازیم. پیش از این در گزارش‌های متعددی اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی را در سیل برشمرده بودیم که در این گزارش به اختصار، فعالیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و اقدامات پزشکی این دانشگاه را به تصویر می‌کشیم.

واحد شوشتر

سم‌زدایی با هدف جلوگیری از ورود مار و عقرب در مناطق سیل‌زده در چند روستا و رسیدگی به دام‌های زنده این مناطق.

واحد قم

جایگزین شدن تیم پزشکی از ابتدای اردیبهشت در مناطق مختلف خوزستان متشکل از پنج پزشک، پنج ماما و ۹ پرستار.

واحد کرج

۵۰ مورد خدمات مشاوره روانشناسی، ۵۰ مورد خدمات درمانی و توزیع بیش از ۳۰۰ میلیون ریال دارو.

واحد اهواز

ایجاد قرارگاه پزشکی در روستاهای حمیدیه و تامین وسایل موردنیاز خدمات درمانی و بهداشتی برای جلوگیری از بیماری‌های عفونی.

واحد علی‌آباد کتول

اعزام گروه‌های جهادی و امدادگر به مناطق سیل‌زده گلستان و حضور اعضای انجمن پرستاری و کانون خیریه حضرت زینب(س) دانشکده علوم پزشکی.

قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان

اعزام تیم تخصصی دامپزشکی برای بررسی وضعیت موجود و ارائه خدمات و کمک‌های تخصصی به دامداران شهرهای سیل‌زده استان گلستان و جلوگیری از شیوع بیماری مشترک میان دام و انسان.

واحد تهران غرب

اعزام دو کارگروه متشکل از 11 نفر از اساتید متخصص و خبره‌ روانشناسی به پلدختر برای انجام غربالگری و گفت‌وگوهای روان‌درمانی، نسبت به انجام بازی‌های روانشناختی همراه با توزیع اسباب‌بازی میان کودکان.

واحد بروجرد

ایجاد درمانگاه‌های سیار پزشکی و دندانپزشکی در شهرستان سیل‌زده پلدختر و اعزام دومین تیم روانشناسی به‌منظور تقویت روحیه و رسیدگی به وضعیت روحی و روانی سیل‌زدگان.

واحد قائمشهر

تشکیل چهار تیم دانشجویی به همراه اساتید رشته‌های مختلف دامپزشکی جهت سرکشی به روستاهای شهر کیاکلا و روستاهای رینه‌سر، تالارپشت و رکنی‌کلا و توزیع واکسن‌های دام به‌منظور کنترل بیماری‌های پس از سیل.

واحد دزفول

تشکیل تیم سلامت دانشکده پرستاری و مامایی و اعزام افراد به همراه آمبولانس طی چهار مرحله به مناطق دزفول، بنه عاطی بخش چغامیش و سه اردوگاه و ویزیت ۵۰۰ نفر به همراه انجام ۱۰۰ مورد پانسمان و تزریقات.

واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران

سرکشی روزانه تیم‌های پزشکی در روستاها و کمپ‌های مناطق مختلف خوزستان ازجمله مقر چادرهای حمیدیه، روستای آلبوعید نبی، روستای علی‌آباد، روستای حمد، روستای سیدعباس، روستای آلبوغبیش، منطقه تپه‌های الله‌اکبر، روستاهای حریه ۱، ۲ و ۳، شاچریه، میگرن، کمپ قدس و روستای سیدین.

واحد گلستان

تیم‌های امداد و نجات و ارائه خدمات درمانی و پزشکی دانشجویان پرستاری و مامایی و همراهی با کانون هلال‌احمر دانشجویی به استان گلستان و شهرستان‌های آق‌قلا، بندرترکمن و گمیشان و استقرار کمپ به‌منظور ارائه خدمات درمانی و ویزیت اعزام شدند.

واحد بروجرد

اعزام یک دستگاه اتوبوس مجهز به یونیت دندانپزشکی، عکسبرداری، رادیوگرافی، انواع وسایل موردنیاز برای جراحی‌های دندانی، خدمات ترمیمی، عصب‌کشی، شامل ست‌های کامل جراحی، ساکشن، هندپیس جراحی‌‌های مربوط به بافت سخت و استخوانی و دیگر تجهیزات موردنیاز به همراه گروهی از دندانپزشکان.

واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران

اعزام چهار تیم تخصصی شامل متخصصان اورژانس، روانشناسی بالینی و بهداشت محیط با هدف رسیدگی به وضعیت بهداشتی، درمانی و ارائه خدمات به همراه تجهیزات پزشکی و داروهای ضروری و چهار دستگاه آمبولانس و به مناطق سیل‌زده آق‌قلا، گمیشان، لرستان و خوزستان از ابتدای بحران تا اردیبهشت‌ماه.

واحد اهواز و مرکز هویزه

خدمات‌رسانی دو ایستگاه سلامت در حمیدیه و یادمان شهدای هویزه به بیش از 400 خانواده اعم از کودکان، سالمندان و مادران باردار که شامل آموزش بهداشت عمومی، رعایت بهداشت در کمپ و محل اسکان موقت، کنترل فشار خون، دیابت و بیماری‌های خاص می‌شود.

کد خبر: 1004864

وب گردی

وب گردی