راهیابی دانش‌آموزان ایرانی مقیم قطر به اردوی جهانی لکوکاپ 2020

اولین جشنواره خلاقیت‌های علمی پژوهشی لکوکاپ از سوی سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی در قطر و بحرین و گروه دانش‌بنیان لکو در مدرسه پسرانه ایرانیان مقیم قطر برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، این جشنواره با حضور 100 دانش‌آموز در قالب 5 لیگ و در رشته‌های لکومس (محاسبات ذهنی با چرتکه) و لکوروبو (رباتیک) برگزار شد و نفرات برگزیده مجوز ورود به اردوی جهانی لکوکاپ در کشور ترکیه در سال 2020 را دریافت کردند.

دانش‌آموزان در مسابقه لکوروبو با آماده‌سازی ربات‌های خود موسوم به ربات فوتبالیست، دو به دو با هم مسابقه دادند. این مسابقات در قالب 3 گروه سنی متفاوت برگزار شد. هدف برگزاری این مسابقه نبوغ و توانمندی فردی بود و به همین خاطر هر دانش‌آموز، ربات منحصر به فرد خود را آماده این مسابقه کرده بود.

در رشته لکومس دانش‌آموزان باید با استفاده از چرتکه استاندارد، عملیات ریاضی را با سرعت انجام دهند. این مرحله نیز در دو رده سنی برگزار و در هر دو رده 100 سوال به اقتضای هر لیگ طراحی و اجرا شد.

مدارس ایرانی در قطر در دو بخش دختران و پسران و در تمام پایه‌ها دانش‌آموز دارد و در حال حاضر 900 دانش‌آموز دختر و پسر در این مدارس به صورت مجزا مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004884

وب گردی

وب گردی